تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۵۱
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۱۲۰۶۲۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

واردات کنسانتره چین از آمریکا به بالاترین حد دو سال اخیر رسید

می متالز - به رغم تنش‌های بسیاری که این روزها میان پکن و واشنگتن وجود دارد، میزان واردات کنسانتره مس چین از آمریکا به بالاترین حد خود از سپتامبر ۲۰۱۸ رسید.
واردات کنسانتره چین از آمریکا به بالاترین حد دو سال اخیر رسید

به گزارش می متالز، داده‌های گمرک در روز یکشنبه نشان از افزایش واردات کنسانتره مس چین از ایالات متحده در ماه ژوئن به بالاترین حد خود از سپتامبر 2018 دارد؛ زیرا کارخانه‌های ذوب‌ آهن بیشترین تنش‌زدایی تجاری را برای خرید فلز بدون تعرفه در اوایل سال جاری انجام دادند.

طبق اعلام اداره کل گمرک، چین، بزرگترین مصرف‌کننده مس در جهان، در ماه گذشته 30هزار و 734تن کنسانتره مس از ایالات متحده وارد کرد. این میزان 1.93درصد از 1.59میلیون تن کل واردات کنسانتره مس این کشور در ماه ژوئن را تشکیل می‎‌داد.

گفتنی است که افزایش تنش‌ها میان چین و آمریکا، سبب کاهش واردات کنسانتره مس به چین از اواخر سال 2018 شده بود، اگرچه شرکت‌های چینی از ماه مارس مجاز به درخواست معافیت از تعرفه‌ها حداقل برای دو محموله کنسانتره مس  -که قرار بود در اواسط ژوئن از ایالات متحده برسد. – شده بودند.

اما تنش‌ها میان دو اقتصاد بزرگ جهان دوباره تشدید شده که هر کدام دیگری را برای بیماری همه‌گیر کووید-19 مقصر می‌دانند، و در هفته جاری، چین اقدام ایالات متحده برای بستن کنسولگری چین در هوستون را تلافی خواهد کرد.

این در حالی است که مشخص نبود چه کسی کنسانتره وارد شده در ماه ژوئن را خریداری کرد، اگرچه بانک اطلاعاتی گمرک نشان می‌داد که محموله‌ها به استان‌های ژیجیانگ و فوجیان رفته بودند.

رویترز در اواخر ماه مه گزارش کرد که دو کارخانه ذوب‌آهن چینی، محموله‌های کنسانتره مس ایالات متحده را پس از درخواست برای معافیت از عوارض واردات طبق یک طرح اعلام شده توسط وزارت دارایی در ماه فوریه، به عنوان بخشی از تنش‌زدایی جنگ تجاری، رزرو کرده بودند.

عناوین برگزیده