تاریخ: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۰۸
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۱۲۰۶۵۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معادن غیرفعال لغو امتیاز می‌شوند/ تفویض ۹۰ درصدی اختیارات شورای معادن به استان‌ها

می متالز - معاون امور معدنی وزارت صنعت گفت: بخشنامه‌ای در ارتباط با معادن آماده کرده‌ایم که یا کمک کنیم معادن فعال شوند و یا اگر فعال نشوند، آنها را لغو امتیاز و مجوز می‌کنیم.
معادن غیرفعال لغو امتیاز می‌شوند/ تفویض ۹۰ درصدی اختیارات شورای معادن به استان‌ها

به گزارش می متالز، داریوش اسماعیلی عصر امروز در جلسه مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس و معاونین وزارت صنعت با استاندار کرمان اظهار داشت: 90 تا 95 درصد اختیارات شورای معادن را آماده کردیم که به استان‌ها  تفویض کنیم و کارها در این زمینه انجام شده که امیدواریم هفته آینده این اتفاق بیفتد.

معاون معدن وزیر صمت با بیان اینکه 50 تا 60 بخشنامه را نیز تجمیع کردیم، افزود: بخش نامه‌ای در ارتباط با معادن آماده داریم، یعنی یا کمک کنیم معادن فعال شوند و یا اگر فعال نشوند آنها را لغو امتیاز و مجوز می‌کنیم.

اسماعیلی بیان داشت: زمانی کارخانجات ما نیاز زیاد به گندله دارند، نمی‌توانیم اجازه صادرات دهیم، برای بعضی مواد ممنوعیت صادرات داریم و بعضی با عوارض اجازه داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اینکه چرا فقط تولیدکننده بتواند صادرات داشته باشد، برای امتیازی‌ست که از قبل به شرکت‌های تولیدکننده داده شده است و در راستای حمایت از تولید کننده است. الان هم اگر شرکت تولیدی نتواند صادر کند می‌تواند شرکت بازرگانی را جایگزین خود کند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه سال گذشته بر موضوع صادرات کرومیت، عوارض تعیین شد که در این راستا بخشی از معادن کرومیت کشور تعطیل شدند، ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد در کشور، مصرف کننده کرومیت وجود ندارد.

معاون معدن وزیر صمت با اشاره به طرح جامع فولادی، عنوان کرد:  55 میلیون تن فولاد در 1404 پیش‌بینی شده است  که برای این میزان تولید میزان مشخص کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی  نیاز داریم و باید براساس همین هم مجوز بدهیم، اگر به همه مجوز بدهیم واحدها با ظرفیت پایین و کم کار می‌کنند و عمر پایینی خواهند داشت چراکه در این زنجیره باید بالانسی وجود داشته باشد.

عناوین برگزیده