تاریخ: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۸
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۱۲۰۶۶۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بخشی از درآمد معادن قوچان بر اساس قانون در شهرستان هزینه می‌شود

می متالز - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قوچان گفت: بر اساس قانون بخشی از درآمد حاصل از معادن این شهرستان به حوزه‌هایی نظیر مرمت و بازسازی جاده‌ای، حفظ منابع طبیعی و اعتبارات دولتی اختصاص پیدا کرده و در قوچان هزینه می‌شود.
بخشی از درآمد معادن قوچان بر اساس قانون در شهرستان هزینه می‌شود

به گزارش می متالز، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قوچان با یادآوری اینکه معدن‌های این شهرستان محدود به تعداد مشخص با شکل و شمایل خاصی از تولید است، اظهار کرد: درآمدهای حاصل از این معادن به سه مقوله کلی تقسیم می‌شود که یک مورد آن درآمدی است که خود مالک از معدن استحصال می‌کند و به فروش مواد معدنی و فرآوری محصول مربوط می‌شود.

سید ایمان وهابزاده تصریح کرد: طی ارتباط مناسبی که با بخشداران قوچان برقرار شده بخشی از درآمد به صورت دائمی صرف به روزرسانی و کمک به شورای روستاهای در مسیر است و به احداث یا مرمت مساجد اختصاص پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه مالک معدن بخشی از درآمدها را نیز صرف هزینه بازسازی و مرمت جاده‌ای محدوده فعالیت خود می‌کند، افزود: بخشی هم درآمد حاصل از اشتغال غیرمستقیم است همچون فعالیت حمل و نقل و فروش سوخت که نزدیک به ۱۰۰ درصد آن در شهرستان کسب درآمد می‌کند و اشتغال می‌افزاید چراکه مالک از شهرستان دیگر وسیله نمی‌آورد و ماشین آلات را از داخل شهرستان تأمین می‌کند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قوچان با تأکید بر این موضوع که بخشی از درآمد معدن نیز حقوق دولتی بوده و باید بابت برداشت از زمین هزینه‌ای را در اختیار دولت قرار بدهد، بیان کرد: معمولا معادن فعال حقوق دولتی را به موقع پرداخت می‌کنند که مشمول جریمه نشوند و هزینه به حساب دولت واریز و سپس به موضوعاتی همچون منابع طبیعی و حوزه‌های عمرانی شهرستان اختصاص پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: در این زمینه ۱۷ درصد سهم منابع طبیعی بوده و برای جذب اعتبارات دیگر باید فرماندار و نماینده شهرستان رایزنی داشته باشند تا این هزینه برگشت داده شده و در حوزه‌های مورد نیز صرف شود که تاکنون نیز این اتفاق رخ داده است.

عناوین برگزیده