تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۴
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۱۲۰۶۹۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

لیدری‌های آینده از نوع پالایشی‌ها و سیمانی‌ها

می متالز - کارشناس بازار سرمایه گفت: پالایشی ها، و سیمانی‌ها (با توجه به افزایش نرخی که در آینده خواهد گرفت)، شانس و قدرت بیشتری نسبت به صنایع دیگر برای لیدر شدن را دارند.
لیدری‌های آینده از نوع پالایشی‌ها و سیمانی‌ها

لیدری پالایشی ها و سیمانی ها در چندماه آینده

به گزارش می متالز، بهزاد احمدی نسب کارشناس بازار سرمایه در خصوص روند کلی بازار در ماه‌های آینده بیان کرد: با توجه به مجامعی که در پیش داریم و همچنین گزارش‌های فصلی ۳ ماهه؛ به نظر می‌رسد بازار سرمایه آنچنان رشدی نخواهد داشت و متعادل خواهد بود.

وی ادامه داد: روند صعودی که بازار سرمایه از پایان سال گذشته تا اواخر اردیبهشت ماه داشته، متعادل‌تر شده و استنباط من بر آن بوده که توقع سهامداران از سودآوری بازار سرمایه بیشتر شده است.

این کارشناس بابازر تصریح کرد: سطح توقع سرمایه گذاران از بازدهی سهم‌ها افزایش یافته و به همین دلیل شاخص بازار سرمایه در چند وقت اخیر در پی اصلاحاتی که صورت گرفت، بیشتر دستوری بوده و خود به خود این اتفاق نیفتاده که بتواند سطح توقعات را معقول کند.

وی افزود: سهامداران باید بدانند همیشه قرار نیست بازار سرمایه ۸ الی ۱۰ برابر بازدهی داشته باشد که اگر اینطور بود، تمام مشاغل باید کار خود را تعطیل کنند و در بازار سرمایه مشغول شوند. در حال حاضر بازار روند صعودی خود را طی کرده و متعادل‌تر شده است؛ بنابراین انتظار رشد ۱۰ الی ۱۵ درصدی شاخص منطقی‌تر است. عملا سرمایه گذارانی که با نگرش سرمایه گذاری به بازارسرمایه وارد می‌شوند و نه دلالی، باید در بازار سرمایه حضور داشته باشند و نه دلالانی که به واسطه‌ی رونق بازار سرمایه وارد شده اند.

وی در خصوص تاثیر آزادسازی معاملات سهام عدالت بر روند بازار سرمایه اظهار کرد: عموما درصد کمی از دارندگان سهام عدالت، اطلاعاتی در مورد بازار سرمایه دارند و موضوع دیگر این است که ۳۰ درصد سهام عدالت قابل معامله است و تاثیر چندانی بر بازار مشاهده نمی‌شود.

این کارشناس بازارسرمایه اضافه کرد: از قشری که دارای سهام عدالت هستند در حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد با خرید و فروش آنلاین سهام آشنا هستند و اینکه چگونه باید کد بورسی بگیرند. به همین دلیل استنباط میکنم که دولت تفهیم به نگهداری از سهام عدالت میکند و کسانی که از سرمایه گذاری اطلاعی ندارند، از دولت تبعیت می‌کنند.

احمدی نسب در معرفی صنایع برتر بازار در چندماه پیش رو نیز گفت: پالایشی ها، و سیمانی‌ها (با توجه به افزایش نرخی که در آینده خواهد گرفت)، شانس و قدرت بیشتری نسبت به صنایع دیگر برای لیدر شدن را دارند.

عناوین برگزیده