تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۴۳
بازدید: ۲۷۰
کد خبر: ۱۲۰۷۲۱
سرویس خبر : متالورژی و مواد
مدیر روابط عمومی انجمن صنفی برگزارکنندگان نمایشگاه های ایران:

بدون برپایی نمایشگاه ها چرخ کارخانه ها نمی چرخد/ تولید سالانه ۱۰ میلیون تن فولاد در آذربایجان شرقی

می متالز - مدیر روابط عمومی انجمن صنفی برگزارکنندگان نمایشگاه های ایران، برگزاری نمایشگاه ها را یک فعالیت اجتماعی و اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: نمایشگاه، محلی برای ایجاد ارتباط موثر بین واحدهای مختلف اقتصادی است که این ارتباط در دراز مدت باعث تولید ثروت شده و موتور محرکه اقتصاد را بیش از پیش به چرخش در می آورد.
بدون برپایی نمایشگاه ها چرخ کارخانه ها نمی چرخد/ تولید سالانه ۱۰ میلیون تن فولاد در آذربایجان شرقی

به گزارش می متالز، محمود بندرچی افزود: ما مجبور هستیم که فعالیت اجتماعی و اقتصادی داشته باشیم و نمایشگاه یکی از چرخ های اقتصادی کشور است و در صورت عدم برپایی آن، چرخ کارخانه ها نمی چرخد.

مجری برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی، فولاد و ریخته گری، ماشین آلات و صنایع وابسته در تبریز  به تاثیر کرونا بر برگزاری نمایشگاه ها اشاره کرد و اذعان داشت: از زمان شیوع این ویروس در جامعه برگزاری همه نمایشگاه ها به حالت تعویق افتاده بود، ولی تعویق بیشتر از این به چرخه اقتصاد کشور ضرر جبران ناپذیری وارد خواهد کرد.

وی به اهمیت برپایی نمایشگاه ها اشاره کرد و افزود: قلب اقتصاد در نمایشگاه ها تعریف می شود؛ در نمایشگاه ها است که محصولات معرفی می شوند، دستاوردهای یک شغل نشان داده می شوند و ارتباط بین تولیدکنندگان برقرار می شود.

بندرچی ادامه داد: به واسطه برپایی یک نمایشگاه است که کلی بازدید کننده حرفه ای در صنعت مربوطه وارد کار می شوند که به رشد اقتصاد منطقه کمک می کند.

مدیر روابط عمومی انجمن صنفی برگزارکنندگان نمایشگاه های ایران، هدف از برپایی نمایشگاه های تخصصی را  پیوندی بین تمام این زنجیره ها دانست و خاطرنشان کرد: نمایشگاه ها در دو نوع عمومی و تخصصی برگزار می شوند و برخلاف نمایشگاه های عمومی، مخاطبین نمایشگاه های تخصصی از قبل تعیین شده هستند.

مدیر عامل شرکت رستاک پاد ویژن در ادامه به برگزاری هفدهمین نمایشگاه متالوژی در آذربایجان شرقی اشاره کرد و اذعان داشت: در این نمایشگاه که از ۱۲ تا ۱۵ مرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تبریز برگزار خواهد شد؛ ریخته گران، شرکت های فنی و مهندسی، ماشی آلات، آبیاری، آهنگری و پرس کاری و.. حضور خواهند داشت.

بندرچی به کمبود فولاد در آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: آذربایجان شرقی در صنعت فولاد و تهیه مواد اولیه آن به شدت کمبود دارد و این نمایشگاه فرصت خوبی برای ارائه محصولات شرکت های تولید کننده قطعات فولادی است.

وی به دلایل کمبود فولاد در آذربایجان شرقی اشاره کرد و اذعان داشت: دلیل کمبود فولاد در استان این است که کارهای اکتشافی و استخراج معادن سنگ به خوبی انجام نگرفته است.

بندرچی افزود: سالانه ۱۰ میلیون تن فولاد در آذربایجان شرقی تولید می شود، که ۹۰ درصد آن را بخش خصوصی تامین می کند.

وی در ادمه به رعایت پروتکل های بهداشتی در برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و اذعان داشت: قبل از ورود به سالن های نمایشگاه، افراد باید از تونل های ضدعفونی رد شوند و همچنین ماسک در اختیار همه مراجعه کنندگان قرار خواهد گرفت و سالن ها هر روز بعد از اتمام کار نمایشگاه، ضدعفونی خواهند شد.

بندرچی در آخر، صنعت ریخته گری را مادر تمام صنایع ایران دانست و تصریح کرد: بخش عمده مقاومت در برابر تحریم ها را مدیون صنعت ریخته گری هستیم؛ چرا که این صنعت به شدت ارزآور است و شرکت ریخته گری تراکتورسازی تبریز، سرآمد ریخته گران ایران است.

منبع: تبریز من
عناوین برگزیده