تاریخ: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۰۸
بازدید: ۴۷۲
کد خبر: ۱۲۰۷۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت مطرح کرد:

توسعه تجارت با پاکستان با توسعه زیرساخت های مرز ریمدان چابهار

می متالز - مدیرکل آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران گفت: توجه به زیرساخت‌های مرز ریمدان چابهار موجب توسعه روابط اقتصادی و افزایش حجم تجارت و مبادلات بین ایران و پاکستان در محدوده دشتیاری سواحل مکران می‌شود
توسعه تجارت با پاکستان با توسعه زیرساخت های مرز ریمدان چابهار

به گزارش می متالز، به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، سید رضا سید آقا زاده روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از بازارچه و پایانه مرزی ریمدان چابهار اظهار داشت: در این بازدید مسائل و مشکلات این بازارچه در بخش‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت و امیدواریم تمام امکانات، تجهیزات و فعالیت‌ها به سوی تسهیل در تجارت و جابجایی کالا و مسافر انجام شود.

وی گفت: با توجه به اینکه انجام مبادلات تجاری از طریق بازارچه‌های مرزی، علاوه‌بر ایجاد درآمد و اشتغال، منجر به تامین کالاهای موردنیاز استان‌های هم مرز ایران و پاکستان خواهد شد لذا ضروری است همه مسوولان برای تکمیل زیرساخت‌ها بسیج شوند.

مدیرکل آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران گفت: ضرورت دارد همه مجموعه‌های مرتبط پیگیری‌های لازم جهت آماده سازی سریعتر زیرساخت‌های لازم را انجام و شرایط را برای مبادلات کالایی و مسافری فراهم کنند.

وی ادامه داد: مسائل، مشکلات زیربنایی، تاسیسات و نیز راهکارهای تسهیل مبادلات کالایی در بازارچه ریمدان جهت طرح در وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه شده و بزودی شاهد تصمیم‌گیری خوبی در این مرز خواهیم بود.

گفتنی است، مرز ریمدان از سال ۸۷ راه‌اندازی شده و فاقد هرگونه امکانات و زیرساخت‌ها بوده است ولی در سال ۹۵ با پیگیری‌های مسوولان و مردم با رسمی شدن این مرز برای جابجایی کالا و مسافر بین ایران و پاکستان در محدوده دشتیاری توسط دولت موافقت و هم اینک فعالیت‌های تجاری در این مرز در حال انجام است.

عناوین برگزیده