تاریخ: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۳۰
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۱۲۰۷۷۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس سازمان صمت آذربایجان غربی خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی طرح فرآوری آهن در بوکان/ اشتغالزایی مستقیم برای 200 نفر با سرمایه گذاری بیش از 20 میلیارد تومان

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی از آغاز عملیات اجرایی طرح فرآوری آهن در بوکان با هدف جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی، ایجاد و بازگردانی ارزش افزوده حاصله از استخراج و فروش مواد معدنی به استان خبر داد.
آغاز عملیات اجرایی طرح فرآوری آهن در بوکان/ اشتغالزایی مستقیم برای 200 نفر با سرمایه گذاری بیش از 20 میلیارد تومان

به گزارش می متالز، غلامرضا بابایی گفت: این رویکرد در مناطق مستعد معدنی استان با اولویت بکارگیری نیروی کار ماهر و دارای دانش فنی معدن در بهره برداری از معادن و ایجاد اشتغال برای افراد بومی در دستور کار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی می باشد.

وی افزود: معدن آهن بوکان با دارا بودن 500 هزار تن ذخیره سنگ آهن هماتیتی و با ایجاد یک واحد فرآوری در سرمعدن برای 200 نفر به طور مستقیم و برای بیش از 500 نفر به صورت غیر مستقیم با حجم سرمایه گذاری بیش از 200 میلیارد ریال زمینه اشتغال را فراهم می کند.

بابایی اضافه کرد: معادن آهن با ذخایر خوبی در منطقه وجود دارد ولی نبود یک واحد فرآوری در منطقه و دوری این معادن از واحد های فرآوری مرکز کشور عملاً استخراج و بهره برداری از این معادن را از توجیه اقتصاد دور کرده بود که با راه اندازی این واحد تولیدی بهره برداری از معادن آهن منطقه نیز توجیح پذیر خواهد بود.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی تأکید کرد: استان ما از دو ظرفیت قوی کشاورزی و معدنی برخوردار است که با استفاده از این دو ظرفیت و مزیت می توان به توسعه اقتصادی رسید و همچنین وجود ذخایر بالای انواع مواد معدنی در استان زمینه جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی را مهیا می کند.

بابایی با اشاره به اینکه در زمینه توسعه صادرات غیر نفتی و برای جدا شدن کشور از اقتصاد نفتی، معادن بهترین جایگزین برای نفت است، گفت: معادن یکی از عوامل توسعه کشور است که با ایجاد واحد های فرآوری در منطقه بخصوص در صورت امکان پای معدن هم هزینه نهایی را کمتر می کند و هم در ایجاد اشتغال و ثروت آفرینی که در زندگی مردم محسوس باشد نقش بسزایی ایفا می کند.

عناوین برگزیده