تاریخ: ۳۱ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۵۹
بازدید: ۴۱۱
کد خبر: ۱۲۰۷۹۵
جنرال تریدینگ:

آینده‌ استفاده از هوش مصنوعی در بازار‌های مالی

می متالز - جنرال تریدینگ یک شرکت مدیریت سرمایه است که دفتر مرکزی آن در شهر لندن واقع شده است.
آینده‌ استفاده از هوش مصنوعی در بازار‌های مالی

به گزارش می متالز، بر اساس مدارک ثبتی این شرکت در ژانویه سال ۲۰۱۹ ثبت شده است و در اکتبر همین سال و بر اساس گزارش کمیسیون معاملات انگلیس، معاملات واقعی خود را با سرمایه اولیه یکصد میلیون پوند شروع کرده است. جنرال تریدینگ توانسته است که در بازه‌ی ۹ ماهه مبلغ سرمایه خود را به حدود یک میلیارد پوند برساند و همین باعث شده تا توجهات بسیار زیادی را به خود جلب کند. زیرا عمده‌ی زمان فعالیت شرکت در دوران بحران کرونا و سقوط‌های سهمگین در بازار‌های مالی سپری شده است.
ویژگی مهم شرکت جنرال تریدینگ به نسبت سایر شرکت‌های مدیریت سرمایه فعال در بازار‌های مالی استفاده تقریبا کامل از معاملات الگوریتمی و هوش مصنوعی است. این شرکت ادعا میکند که تقریبا ۹۸% سود کسب شده در این مدت توسط هوش مصنوعی منحصر بفرد این شرکت کسب شده است و انسان دخالتی در این موضوع نداشته است. همین موضوع باعث بحث‌های زیادی در میان معامله گران سنتی در بازار‌های مالی شده است که معتقدند حضور هوش مصنوعی در بازار‌های مالی نمی‌تواند دائمی باشد. از طرفی نیز زیادند تحلیلگرانی که به نتیجه‌ی کار این شرکت خوشبین هستند و معتقدند که زمان استفاده از هوش مصنوعی با قدرت ادراک و یادگیری بالا در بازار‌های مالی فرا رسیده است.

هرچند جنرال تریدینگ در این راه تنها نیست و شرکت‌های بسیاری در بازار‌های مختلف در تلاش برای استفاده از هوش مصنوعی و الگوریتم‌های معاملاتی هستند، ولی نتایج حیرت انگیز این شرکت باعث شده است که توجهات بسیاری به سمتش جلب شود.

آینده‌ی استفاده از هوش مصنوعی در بازار‌های مالی

الکس آمارتیفیو مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران شرکت جنرال تریدینگ در مصاحبه با بلومبرگ معتقد است که موفقیت این شرکت نه تنها اتفاقی نیست بلکه حاصل چندین سال تجربیات بنیانگذاران و مدیران شرکت است. الکس معتقد است که موارد زیادی دست به دست هم داده اند که این شرکت در این بازه‌ی کم به چنین موفقیت خیره کننده‌ای دست پیدا کند. " به عنوان مثال هوش مصنوعی مورد استفاده ما محصول شرکت j۴cap است که بنیانگذار این شرکت آقای جف گلیکمن علاوه بر تامین هوش مصنوعی مورد نیاز ما به عنوان مشاور در پروژه‌ی ما نیز حضور دارد، هوش مصنوعی که ایشان طراحی و گسترش داده اند بسیار عالی است و حاصل ده‌ها سال تلاش ایشان برای ساخت هوش مصنوعی است. ایشان فردی است که هوش مصنوعی مورد استفاده پنتاگون را طراحی کرده است. مدیران شرکت و دیگر مشاور ما آقای بری بنیستر مدت زمان طولانی در حوزه‌ی مالی فعال بوده اند و خوشبختانه ترکیب تجربیات آن‌ها با هوش مصنوعی بی نظیر بوده است. " در بخش دیگری از مصاحبه خود ایشان اضافه میکند " شما به عنوان یک معامله گر در بازار‌های مالی میدانید که در هر لحظه ده‌ها و گاهی صد‌ها پارامتر در تصمیم گیری شما دخیل هستند تا قبل از هوش مصنوعی آقای گلیکمن استفاده از سیستمی که بتواند تمام این داده‌ها را تحلیل کند و به جمع بندی مناسبی نیز برسد بسیار دور از دسترس می‌نمود، ولی وقتی ما در جون ۲۰۱۹ اولین تست‌های ترکیبی استراتژی‌های خود را با هوش مصنوعی انجام دادیم از نتیجه‌ی مورد نظر بسیار متعجب شدیم و همه کاملا مطمئن شدیم که در مسیر درستی قرار داریم. هوش مصنوعی مورد استفاده ما علاوه بر آموزش‌هایی که از طرف ما میبیند موارد بسیاری را نیز به ما آموزش میدهد که گاهی واقعا ما را به تعجب می‌اندازد (با خنده) "

آینده‌ی استفاده از هوش مصنوعی در بازار‌های مالی

بری بنیستر به عنوان مشاور استراتژی‌های مالی شرکت جنرال تریدینگ نیز در همین مصاحبه اضافه میکند " علاوه بر پارامتر‌های بسیار زیاد در یک معامله تعداد نماد‌های معاملاتی موجود در بازار‌های مالی نیز بسیار زیاد است. شما به عنوان یک شرکت مدیریت سرمایه موظفید که همواره بهترین پیشنهاد‌ها را به مشتریانتان ارائه دهید، مشتریان شما برایشان مهم نیست که شما در این لحظه یک شرکت معروف استخراج نفتی را به آن‌ها پیشنهاد میدهید و یا یک تولید کننده گمنام همبرگر، واقعیت آن است که آن‌ها دنبال سود بیشتر و سریعتر هستند. جنرال تریدینگ به همین منظور تشکیل شده است. هوش مصنوعی ما در هر لحظه بیش از ۸۰۰۰ نماد معاملاتی مختلف را در بازار‌های مالی بسیار متفاوت مورد بررسی قرار میدهد و سعی میکند با بررسی بسیاری از پارامتر‌های درگیر، در لحظه نمادی را که توانایی سود بیشتر و سریعتر را داشته باشد معرفی کند. "
جنرال تریدینگ به عنوان شرکتی پیشرو در معاملات بر پایه‌ی هوش مصنوعی اهداف بسیار بلند پروازانه‌ای برای خود تعریف کرده است که از میان آن‌ها میتوان به هدف جذب سرمایه ۱۰۰ میلیارد پوندی در سه سال آینده اشاره کرد. باید دید این شرکت میتواند در این راه و همچنین نوسان‌های آینده نیز به همین خوبی عمل کند. ولی چیزی که مشخص است، همین الان نیز زنگ خطر برای شرکت‌های بزرگ مدیریت سرمایه در جهان به صدا در آمده است.

عناوین برگزیده