تاریخ: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۲۴
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۱۲۱۰۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
صادقی نیارکی در جلسه با معاونان امور صنایع سازمانهای صمت استانی اعلام کرد:

هدف از ساخت داخل به هم رسانی نیازمندی‌ها به توانمندی‌ها داخلی است/ شناسایی نیازهای صنعتی وارداتی

می متالز - معاون امور صنایع وزارت صمت در جلسه معاونان امور صنایع سازمانهای صمت استان‌های سراسر کشور، بیان کرد: هدف از ساخت داخل به هم رسانی نیازمندی‌ها به توانمندی‌ها در صنایع داخلی می باشد و این رویکرد تاکنون با برگزاری ۱۱میز تخصصی محقق شده است.
هدف از ساخت داخل به هم رسانی نیازمندی‌ها به توانمندی‌ها داخلی است/ شناسایی نیازهای صنعتی وارداتی

http://www.shatanews.ir//parameters/mimt/modules/cdk/upload/content/news/173487/184A3050.JPG.jpg

به گزارش می متالز، مهدی صادقی نیارکی با بیان این مطلب، گفت: تاکنون ۴ میز توسعه ساخت داخل در حوزه خودرو با کاهش ارزبری ۳۰۰ میلیون یورو، ۲ میز ساخت داخل در حوزه مخابرات با کاهش ارزبری ۱۱۸ میلیون یورو، دو میز نیز در حوزه تجهیزات نفت گاز و پتروشیمی و دو میز در حوزه صنایع معدنی فولاد و مس برگزار شده است.

 

شناسایی نیازهای صنعتی گلوگاهی وارداتی

وی در ادامه با اشاره به احصا نیازهای صنعتی وارداتی در کشور، اعلام برنامه های توسعه ساخت داخل و برنامه ریزی برای برگزاری میزهای تخصصی در هر استان را خواستار شد و افزود: برای توسعه داخلی سازی در صنایع راهبردی 3.2 میلیارد دلار هدفگذاری شده است و سهم استان ها در صنایع راهبردی مشخص شده است.
معاون امور صنایع وزارت صمت مدیریت واردات را با موضوع ساخت داخل و داخلی‌سازی مجزا عنوان کرد و خطاب به استان ها تاکید کرد: باید نیازمندی های واحدهای بزرگ برای اتصال به توانمندی موجود در استان شناسایی شود و در قالب میزهای توسعه ساخت داخل توانمندی ها و نیازمندی ها بهم رسانی شود.
در این جلسه موضوعات در خواستی از استان ها، اعلام برنامه های ساخت داخل و همچنین برنامه ریزی برای برگزاری میزهای ساخت داخل در استان ها و برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه فرصت های توسعه ساخت داخل مورد بررسی قرار گرفت.
در حوزه پتروشیمی نیز به موضوعاتی از جمله مدیریت عرضه و تقاضا، تداوم حفظ تعادل در بازار و جلوگیری از ایجاد تقاضای کاذب در بازار پرداخته شد.
در این جلسه همچنین دستورالعمل ساماندهی وضعیت عرضه وتقاضا در حوزه ورق های فولادی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که استان ها برای جلوگیری از عدم تعادل در عرضه و تقاضا در ورق های فولادی هماهنگ با ستاد برنامه ریزی نمایند.
همچنین سید محمد مهدی هادوی «رییس مرکز ساخت داخل، صنایع ماشین سازی و تجهیزات وزارت صمت» در این همایش به ارایه آمارهای کمی و کیفی از ساخت داخل پرداخت و کیوان گردان «مدیرکل دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت» نیز در خصوصو موضوع ورق های فولادی و عرضه و تقاضا در این حوزه به ارایه گزارشی پرداخت و محسن صفدری «مدیرکل دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صمت» به تشریح وضعیت عرضه و تقاضا در حوزه پتروشیمی پرداخت.
معاونان صمت استانها در این همایش نیز به طرح مهمترین چالش های پیش رو پرداختند و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

عناوین برگزیده