تاریخ: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۴۷
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۱۲۱۰۹۲
سرویس خبر : انرژی

ممنوعیت استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه شازند صادر شد

می متالز - استاندار مرکزی گفت: رئیس جمهوری با توجه به نامه استانداری مرکزی در روزهای گذشته، دستور پیگیری ممنوعیت استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه شازند را صادر کرد.
ممنوعیت استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه شازند صادر شد

به گزارش می متالز، سید علی آقازاده افزود: هفته گذشته در نامه‌ای به رئیس جمهوری بحث ممنوعیت استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه شازند با هدف مهار آلایندگی هوای شهرهای اراک و شازند مطرح شد.

وی ادامه داد: در این نامه‌ عنوان شد با توجه به اینکه دی‌اکسیدگوگرد منتشر شده ناشی از مصرف سوخت مازوت در نیروگاه حرارتی شازند عامل هشت روز از آلودگی سال گذشته کلانشهر اراک و شازند بوده نیاز است با توجه به مصوبه سفر استانی دولت به استان مرکزی، استفاده از سوخت مازوت برای نیروگاه شازند مانند نیروگاه اصفهان ممنوع اعلام شود.

وی اظهار داشت: تمهیدات دولت یازدهم و دوازدهم در سال‌های اخیر  سبب شد تا شمار روزهای آلاینده کلانشهر اراک سال ۹۸ در مقایسه با سال ۹۵، از ۱۰۵ روز به ۵۳ روز کاهش یابد.

استاندار مرکزی ادامه داد: در همین راستا روز گذشته (شنبه) دکتر روحانی در پی نوشتی به رئیس دفتر رئیس جمهوری، دستور پیگیری این موضوع را به وزیر نیرو در قالب یک نامه صادر کردند.

نیروگاه حرارتی شازند در سال ۷۹ در کیلومتر ۲۵ جاده شازند – اراک و در شرق پالایشگاه شازند تاسیس شده است.

این واحد یکی از نیروگاه های ایران از نوع حرارتی با ظرفیت تولید ۱۳۰۰ مگاوات انرژی الکتریکی است که فعالیت آن از طریق چهار واحد بخار ۳۲۵ مگاواتی است.

کلانشهر اراک با جمعیت بیش از ۶۲۰ هزار نفر جزو یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است.

عناوین برگزیده