تاریخ: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۰۱
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۱۲۱۱۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تداوم عرضه فولاد در بورس کالا/ عبور شاخص کل از 2 میلیون واحد

می متالز - یکی از خبرهای مهم روز یکشنبه تداوم عرضه فولاد در بورس کالا بود و به گفته یکی از اعضای هیأت‌مدیره انجمن فولاد، عرضه فولاد در بورس کالا ادامه می‌یابد و در عین حال، تغییری در مورد ضرایب قیمت‌گذاری زنجیره فولاد صورت نخواهد گرفت‌.
تداوم عرضه فولاد در بورس کالا/ عبور شاخص کل از 2 میلیون واحد

به گزارش می متالز، در معاملات روز گذشته بورس اوراق بهادار شاخص کل با رشدی ۲.۵۴ درصدی از دو میلیون عبور کرد و به ۲ میلیون و ۱۱ هزار و ۴۹۳ واحد رسید و به نظر می‌رسد تا رسیدن به عدد ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مقاومت خاصی پیش‌رو نداشته باشد، شاخص هم‌وزن نیز با رشدی ۸ هزار و ۷۵۱ واحدی بر قله ۵۲۶ هزار و ۸۸۶ واحد ایستاد.

در این میان شرکت‌های سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مجتمع فولادمبارکه به ترتیب بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل داشتند، ارزش کل معاملات بازار بورس در روز یکشنبه بیش از ۲۹۵ هزار میلیارد ریال بود که از این رقم بیش از ۲۶۷ هزار میلیارد ارزش معاملات خرد بود که رشدی ۲۷ درصدی نسبت به روز شنبه را نشان می‌داد.

یکی از خبرهای مهم روز یکشنبه تداوم عرضه فولاد در بورس کالا بود که یکی از اعضای هیأت‌مدیره انجمن فولاد عنوان کرد: عرضه فولاد در بورس کالا ادامه می‌یابد و در عین حال، تغییری در مورد ضرایب قیمت‌گذاری زنجیره فولاد صورت نخواهد گرفت‌.

شرکت پالایش نفت تهران یکی از شرکت‌های مهم بازار سرمایه در ساعات اولیه امروز با استقبال خریداران مواجه شد و برای مدتی به صف خرید رسید اما در نهایت ۴۹۳۲۰ بسته شد البته به لطف حجم معاملات بالا در محدوده ۵ هزار ریال فردا با قیمت ۵۰۶۰ گشایش خواهد یافت.

داروسازی فارابی دیگر شرکت بورسی اصفهانی است که اوایل تیر ماه امسال و پس از رسیدن به قیمت ۱۲۰ هزار ریال برای هر سهم، نتوانست از این مقاومت عبور کند و امروز کاملاً در رنج منفی معامله شد و در لحظات پایانی شاهد صف فروش در این نماد بودیم.

در بازار طلا هر قطعه سکه طرح جدید با کاهشی ۷۲ هزار تومانی نسبت به روز شنبه ۱۱ میلیون و ۱۰۵ هزار، نیم سکه ۵ میلیون و ۵۳۰ هزار و ربع سکه ۳ میلیون و ۲۵۵ هزار تومان معامله شد، بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۶ هزار و ۶۰۰ تومان افزایش به یک میلیون و ۶۸ هزار و ۴۰۰ تومان رسید.

عناوین برگزیده