تاریخ: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۰
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۱۲۱۳۹۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ادامه اعتراضات کارگران هپکو/ خواسته معترضان؛ دریافت حقوق از طریق رونق کار!

می متالز - یکی از کارگران هپکو با اشاره به ادامه اعتراضات کارگران گفت: کارگران این شرکت به دنبال دریافت حقوق خود از طریق رونق کار و تولید در کارخانه هستند.
ادامه اعتراضات کارگران هپکو/ خواسته معترضان؛ دریافت حقوق از طریق رونق کار!

به گزارش می متالز به نقل از خبرگزاری دانشجو، رضا عبدلی، یک فعال کارگری هپکو در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، از اعتراض کارگران این شرکت خبر داد و گفت: صبح امروز حدود ۱۰۰ نفر از کارگران شرکت در اعتراض به نبود کار و عدم پرداخت حقوق خود اعتراض کردند.

عبدلی با بیان اینکه کارگران به دنبال دریافت حقوق خود از طریق رونق کار و تولید در کارخانه هستند، افزود: مدیریت چند هفته است کارخانه نمی‌آید یا اگر هم حضور دارند، بعدازظهر و یا به صورتی است که با کارگران برخوردی نداشته باشد. 


این فعال کارگری هپکو ادامه داد: بخشی از امتیازات پرسنل را به صورت غیرقانونی کسر کردند تا مزایای کمتری به آنان تعلق گیرد. البته از طریق اداره کار موضوع را پیگیری کردیم و قرار شد که امتیازات کارکنان را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه اعتراض اصلی کارگران به بی توجهی مدیریت کارخانه به تولید است، افزود: با کمترین هزینه می‌توانیم چند بیل مکانیکی تولید کنیم، اما حالا مدیریت بعد از ۷۰ روز که حقوق پرسنل را پرداخت نکرده،  به کارگران می‌گوید که قطعات و کسری این بیل‌ها را ردیف کنید تا بعد از فروش، حقوق پرسنل را پرداخت کنیم!

عبدلی با بیان اینکه از سال‌های ۹۵ و ۹۶ حدود یک میلیارد سنوات پرسنل هپکو نزد شرکت مانده است، افزود: سنوات پرسنل هم پرداخت نشده؛ بخشی از سنوات کارکنان شب عید با پیگیری خودشان پرداخت شد و مابقی هم مانده است.

وی افزود: در تجمع امروز، وقتی با مدیر امور اداری کارخانه که در محل کار خود حضور نداشته، تماس گرفته شد، او گفته که در استانداری است و اگر کارگران می‌خواهند برای صحبت، به آنجا بروند.

 

این کارگر هپکو تصریح کرد: با هوشیاری دیگر پرسنل حاضر در شرکت، کارگران مقابل استانداری تجمع نکردند، اما این سخنان مدیر امور اداری کارخانه می تواند موجب تحریک کارگران برای تجمع شود.

وی بیان کرد: مدیریت هپکو در حالی می‌گوید که کار از این کارخانه بیرون نمی‌رود که از حضور کارگران در کارخانه جلوگیری می‌کند. به طور مثال ۵۰ درصد کارگران به صورت هفتگی در کارخانه حضور می‌یابند و وقتی کارگر سر کار خود نباشد، معلوم است که از کارخانه محصولی بیرون نمی‌رود. این موضوع نیز مورد اعتراض کارگران است.

عناوین برگزیده