تاریخ: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۲۱
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۱۲۱۴۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
فیروزی مطرح کرد:

تامین مالی واحدهای تولیدی با استفاده از ظرفیت بورس

می متالز - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است از آنجایی که روزانه بین ۱۵۰۰میلیارد تومان تا ۲ هزار میلیارد تومان نقدینگی وارد بورس می شود بهتر است این اعتبارت به سمت تولید سوق پیدا کند تا اشتغالزایی لازم محقق شود.
تامین مالی واحدهای تولیدی با استفاده از ظرفیت بورس

حجت الله فیروزی

به گزارش می متالز، جلسات کمیته صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، کمیته هوافضا و فناوری و کمیته جهش تولید و بهبود فضای کسب و کار کمیسیون صنایع و معادن عصر امروز (دوشنبه 13 مرداد ماه) برگزار شد.

حجت الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح نشست کمیته صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این جلسه اشاره کرد.

 

اساسنامه نهاد پتروشیمی هرچه سریعتر به کمیسیون صنایع ارائه شود

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: در این نشست گزارشی از فعالیت‌ها، برنامه ریزی‌های انجام گرفته برای طرح های پیشخوان حوزه پتروشیمی، موفقیت های به دست آمده، ورود به عرصه های های تک و... ارائه شد.

وی با اشاره به نقطه نظرات نمایندگان، اظهار کرد: به زعم نمایندگان شرکت صنایع پتروشیمی باید بنگاهداری را رها کرده و به سمت سیاست گذاری رود، از سوی دیگر اساسنامه نهاد پتروشیمی هرچه سریعتر به کمیسیون ارائه شود تا مبنای فعالیت این شرکت پتروشیمی باشد.

 

بررسی طرح حمایت از شرکت‌های دانش بنیان

این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین در تشریح نشست کمیته صنایع هوافضا و فن آوری‌های نوین، اضافه کرد: طرح حمایت از شرکت‌های دانش بنیان دراین جلسه مورد بررسی قرار گرفت؛ در این طرح سرمایه گذاری، مالیات، تامین اجتماعی و صادرات در حوزه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان پیش بینی شده که امید است پس از بررسی، تصویب و تبدیل به قانون در صحن علنی، کمک و گشایشی در این زمینه ایجاد شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن همچنین در تشریح نشست کمیته جهش تولید و بهبود فضای کسب وکار با رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، ادامه داد: این نشست به منظور تامین منابع مالی موردنیاز واحدهای تولیدی از طریق بورس و استفاده از اعتبارات این بازار برگزار شد.

فیروزی تصریح کرد: براساس صحبت های آقای قالیباف روزانه بین 1500میلیارد تومان تا 2هزار میلیارد تومان نقدینگی وارد بورس می شود که لازم است این اعتبارت به سمت تولید سوق پیدا کند تا اشتغالزایی لازم محقق شود.

عناوین برگزیده