تاریخ: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۵۰
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۱۲۱۴۵۰
سرویس خبر : انرژی
در نشست افتتاح گازرسانی به ۷۷ روستا مطرح شد:

قدردانی مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی از اجرای پروژه استان سبز

می متالز - نمایندگان مجمع استان خراسان رضوی در نشست افتتاح گازرسانی به ۷۷ روستا و آغاز به کار خط انتقال تقویتی جنوب مشهد در راستای اجرای پروژه پویش استان سبز از اقدامات وزیر نفت تشکر کردند.
قدردانی مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی از اجرای پروژه استان سبز

به گزارش می متالز، هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور و فیروزه در نشست افتتاح گازرسانی به 77 روستا و آغاز به کار خط انتقال تقویتی جنوب مشهد در راستای اجرای پروژه پویش استان سبز، ضمن تشکر از وزیر نفت، گفت: 50 درصد پروژه های گازرسانی تا سال 95 در حوزه انتخابیه من به بهره برداری رسید اما بعد از آن در حال حاضر 96 درصد روستاها گازرسانی انجام شده است.

وی با بیان اینکه 234 روستا تنها در دوره دهم مجلس دارای سیستم گازرسانی در شهرستان نیشابور شده اند، افزود: پیگیری جدی وزارت نفت و مسئولان گازرسانی در این شرایط سخت اقتصادی باعث شده تا شهرستان فیروزه به طور صددرصد دارای سیستم گازرسانی شوند و اکنون تنها حدود 4 درصد یعنی 14 روستا در نیشابور فاقد سیستم گازرسانی هستند که امیدواریم با نگاه ویژه این موضوع هم برطرف شود.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زیرساخت های گازرسانی در شهرک های صنعتی حوزه انتخابیه من فراهم نیست و امیدواریم در این پروژه گازرسانی به داخل این شهرک ها هم سیستم گازرسانی وارد شود.

 

گازرسانی به 167 روستا با وجود فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها

جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تربت جام در مجلس هم در این نشست ضمن تشکر از وزارت نفت برای گازرسانی به روستاهای حوزه انتخابیه خود، گفت: در سال 95 تنها 97 روستا دارای سیستم گازرسانی بودند اما اکنون حدود 167 روستا دارای سیستم گازرسانی شده اند که با فشارهای اقتصادی و تحریم های موجود، این اقدامات بیشتر در حد معجزه است.

رحیمی جهان آبادی تصریح کرد: سوخت بسیاری از مناطق در مسیر گازرسانی در حوزه انتخابیه من قطع شده و به آن ها نفت و گازوئیل تحویل نمی دهند بنابراین دستور دهید تا زمان تکمیل سیستم گازرسانی به این مناطق، مواد سوختی در اختیار مردم قرار داده شود.

نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یک روستای مرزی با 400 خانوار در تربت جام فاقد سیستم گازرسانی است، گفت: این روستا حدود 16 کیلومتر با خط لوله گاز فاصله دارد و در صورت عدم گازرسانی به این منطقه، مردم به مناطق دیگر مهاجرت خواهند کرد، بنابراین مرزها خالی شده و امنیت آن جا از دست می رود البته نباید زحمات نیروی انتظامی و سپاه را در این بخش ها نادیده گرفت اما مرزها توسط مردم نگهداری می شود.

 

گازرسانی به 80 روستا تا هفته دولت سال آینده

در ادامه این نشست احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از مسئولان شرکت نفت و گاز برای گازرسانی به 200 روستا طی 4 سال گذشته در حوزه انتخابیه خود، گفت: منشا گاز 6 استان از سرخس است اما در سرخس 60 روستا فاقد سیستم گازرسانی هستند، اما امروز با یک حرکت جهادی و روحیه انقلابی شاهد افتتاح بسیاری از پروژه های گازرسانی هستیم.

وی ادامه داد: تا سال آینده غیر از 200 روستا، 80 روستای دیگر هم حداکثر تا هفته دولت دارای سیستم گازرسانی خواهند شد.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: براساس حکمی در بودجه سال 98، استان های خراسان و فارس ظرفیت اخذ تسهیلات از سیستم بانکی را دریافت کردند که در این راستا شرکت گاز فریمان 386 میلیارد تومان از بانک ملی برای توسعه گازرسانی روستایی دریافت کرد.

وی تصریح کرد: 257 پروژه گازرسانی برای صنایع کوچک، متوسط و بزرگ وجود دارد که البته بیشتر صنایع کوچک و متوسط نیازمند ارائه سیستم گازرسانی هستند که امیدواریم در این رابطه وزارت نفت اقدامات لازم را انجام دهد.

نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به دلیل سوخت ازت دار کوره های آجرپزی صدها نفر از مردم در حوزه انتخابیه من بیکار شده بودند که اکنون با وجود گازرسانی آن ها بار دیگر به سرکار رفتند.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: شرکت گاز ایران پروژه ذخیره سازی را در حال بررسی دارد که امیدواریم وارد فاز عملیاتی شود، همچنین با توجه به افزایش نرخ بنزین اکنون ما نیازمند افزایش جایگاه های CNG در این مناطق هستیم.

 

حدود 40 درصد روستاها در حوزه انتخابیه من فاقد گاز هستند

حسن رزمیان مقدم نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی هم در ادامه این نشست ضمن انتقاد از اینکه آغاز پروژه گازرسانی در حوزه انتخابیه من دیرتر از دیگر مناطق آغاز شد، گفت: متاسفانه حدود 40 درصد روستاها در حوزه انتخابیه من فاقد گاز هستند که بیش از 50 درصد این روستاها دارای مردم محروم هستند که حتی در تابستان هم به دلیل سرما باید از سوخت استفاده کنند.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در اسفندماه سال گذشته درجه حرارت 15 درجه زیر صفر بود که این مردم به سختی سوخت موردنیاز خود را تامین می کنند که امیدواریم به مشکل این مردم هم رسیدگی شود.

عناوین برگزیده