تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۵۷
بازدید: ۳۱۷
کد خبر: ۱۲۱۴۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

پیگیری برای جذب نیروی متخصص در شرکت آلومینیای جاجرم

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: پیگیری‌های لازم برای جذب نیروی متخصص در شرکت آلومینیای ایران در جاجرم در حال انجام است.
پیگیری برای جذب نیروی متخصص در شرکت آلومینیای جاجرم

به گزارش می متالز، یحیی نیکدل در جمع خبرنگاران افزود: این نیروها در واحد تولید شمش و در حوزه واحد آلومینیا استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته شرکت آلومینیای ایران طلب ۲۰۰ میلیارد تومان از شرکت های خریدار پودر آلومینیا داشت، ادامه داد: با پیگیری و تلاش های انجام شده مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان وصول و هنوز طلب ۱۰۰ میلیارد تومان باقی مانده است.

نیکدل با بیان اینکه در حال حاضر این شرکت از لیست خصوصی سازی خارج شده است، اظهار کرد: واگذاری این شرکت به بخش خصوصی نه به نفع نظام، نه به نفع دولت و نه به نفع مردم منطقه جاجرم بود.

وی توضیح داد: برای واگذاری این شرکت به بخش خصوصی، شرکت آلومینیای ایران سه بار در بورس گذاشته شد اما هیچ مشتری برای خرید آن پیدا نشد در نتیجه برای واگذاری به بخش خصوصی باید با مذاکره به فروش می‌رسید که این امر به هیچ عنوان به صلاح نبود.

این مقام مسئول تصریح کرد: از سوی دیگر با واگذاری این شرکت به بخش خصوصی، تکمیل فاز تولید شمش آلومینیوم که برای آن مبلغ ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، رها می‌شد اما با خارج شدن این شرکت از لیست خصوصی این واحد تا نیمه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته وی در حال حاضر فاز تولید شمش آلومینیوم دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که بخشی از دستگاه و تجهیزات لازم نیز در حال نصب شدن است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در ادامه در ارتباط با شرکت فولاد و لوله گستر اسفراین نیز گفت: پیگیری ها برای خروج این دو شرکت از لیست خصوصی سازی نیز در حال انجام است.

وی افزود: سه بخش ماشین کاری سنگین، کوره های ذوب و ذوب قطره ای در کارخانه فولاد اسفراین در حال بهره برداری است و فقط بخش ریخته گری مداوم آن باقی مانده است.
نیکدل به بخش معادن خراسان شمالی نیز اشاره کرد و ادامه داد: طی سال گذشته با مبلغ ۳.۶ میلیارد تومان، ۱۱ معدن در این استان برق دار شدند این درحالیست که این تعداد در سال های گذشته فقط یک معدن بوده است.

وی تاکید کرد: پروژه برق رسانی و ساخت راه برای معادن استان در سال جاری نیز ادامه دارد و اعتبار لازم برای اجرای این امر نیز موجود است.

عناوین برگزیده