تاریخ: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۰۳
بازدید: ۳۸۰
کد خبر: ۱۲۱۵۳۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی:

نوسازی ماشین‌آلات منجر به ارتقای بهره‌وری 1.2 میلیارد تن عملیات معدنی می‌شود

می متالز - مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی گفت: با توجه به اینکه انجام عملیات معدنی سالانه حدود ۱.۲ میلیارد تن در سطح کشور انجام می‌شود، بنابراین نوسازی ماشین‌آلات می‌تواند افزایش بهره‌وری در بخش معدن و صنایع معدنی را به ارمغان بیاورد.
نوسازی ماشین‌آلات منجر به ارتقای بهره‌وری 1.2 میلیارد تن عملیات معدنی می‌شود

به گزارش می متالز، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از دهه ۸۰ مصم به نوسازی بخش معدن وصنایع معدنی بوده، اما تحقق این مهم به پشتوانه مالی و ارزی وابسته است، که محدودیت‌ها مانع عملکرد فراگیر شده است.

غلامرضا روزبهانی، معاون مالی و اداری سازمان ایمیدرو در برنامه امضای تفاهم‌نامه شرکت‌های بزرگ معدنی و خانه معدن با هپکو، گفت: براساس برنامه تولید کوتاه مدت قرار است، ۲۰۴ دستگاه ماشین‌آلات راه‌سازی در سال ۹۹ و همچنین تعداد ۷۷۴ دستگاه ماشین‌آلات راه‌سازی در سال ۱۴۰۰ تولید شود.

وی افزود: برنامه هپکو «میان مدت»، تداوم و ثبات تولید شرکت و انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و مهندسی برای تولید ماشین‌آلات معدنی و در «بلند مدت»، تولید ماشین‌آلات معدنی به همراه ماشین‌آلات راه‌سازی برنامه‌ریزی شده است.

عملیات معدنی حدود ۱.۲ میلیارد تنی 

فرید دهقانی، مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی اظهار داشت: سالیانه حدود ۱.۲ میلیارد تن عملیات معدنی در سطح کشور انجام می‌شود، بنابراین نوسازی ماشین‌آلات در افزایش بهره‌وری در بخش معدن و صنایع معدنی نقش کلیدی دارد.

وی افزود: امروز باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که همراه با افزایش بهره‌وری، ارتقای کیفیت را داشته باشیم و در عین حال تولید مواد معدنی با کمترین قیمت به دست آید.

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی ضمن تایید اینکه تنها راه تامین ماشین‌آلات بزرگ واردات است، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد تا آسان‌ترین و در دسترس‌ترین و در عین حال ارزان‌ترین راه برگزیده شود.

عناوین برگزیده