تاریخ: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۴۹
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۱۲۱۶۵۵
سرویس خبر : انرژی

روحانی یک پتروشیمی را پنج شنبه افتتاح می کند

می متالز - مجتمع پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه با ظرفیت تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن متانول، روز پنجشنبه (۱۶ مرداد) با دستور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح می شود.
روحانی یک پتروشیمی را پنج شنبه افتتاح می کند

به گزارش می متالز، مدیرعامل مجتمع پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه گفت: این مجتمع پتروشیمی با سرمایه‌گذاری حدود ۶۰۰ میلیون دلار ساخته شده و پنجشنبه با دستور رئیس‌جمهور به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح خواهد شد.
 
عباس دولتی‌زاده افزود: مجتمع پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه که در زمینی به مساحت حدود ۸ هکتار در فاز دوم پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی عسلویه اجرایی شده و در مدت زمان چهار سال و براساس برنامه زمان‌بندی استاندارد با بیش از ۱۴ میلیون نفرساعت کار بدون حادثه، ساخته شده است.
 
وی عنوان کرد: این مجتمع با تولید مستمر و پایدار خود ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور را در سال جهش تولید افزایش می‌دهد.
 
مدیرعامل مجتمع پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه ادامه داد: این مجتمع در تلاش است تا با انجام کار مطالعاتی برای ساخت بخش پایین دستی و تولید محصولات دیگر از متانول، در جهت جلوگیری از خام فروشی گام بردارد که در صورت تحقق این امر می‌توان به درآمدزایی بسیار قابل توجهی در راستای تکمیل زنجیره ارزش دست یافت.
 
وی گفت: ظرفیت تولید این مجتمع بالغ بر  یک میلیون ۶۵۰ هزار تن متانول در سال است و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده هر روز یک میلیون دلار درآمد از محل صادرات این محصول نصیب کشور خواهد شد.

عناوین برگزیده