تاریخ: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۲۲
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۱۲۱۶۶۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

دپوی ۵۰۰ خودرو در بابل به دلیل کمبود قطعات

می متالز - مدیرعامل نمایندگی شرکت ایران‌خودرو در بابل جزئیات نگهداری 500 خودرو در این شهرستان شرح داد و گفت: حدود ۵۰۰ خودرو به علت کمبود قطعات که به‌طور عمده قطعه‌های الکترونیکی هستند در توقفگاه شرکت نگهداری می‌شوند
دپوی ۵۰۰ خودرو در بابل به دلیل کمبود قطعات

به گزارش می متالز، چند روزی است فیلمی از انبوه خودروهای پارک شده در توقفگاه شرکت ایران‌خودرو مازندران در بابل در فضای مجازی منتشر شد که واکنش‌های بسیاری در پی داشت و البته گمانه‌زنی‌ها درباره علت دپوی این خودروها نیز بالا گرفت.

امید حسینی‌نژاد، مدیرعامل نمایندگی شرکت ایران‌خودرو در بابل درباره چرایی کمبود قطعات گفت: با توجه به شیوع کرونا، بعضی از واحد‌های تولیدکننده قطعات خودرو با تعطیلی یا کاهش نیروی کار روبه‌رو شدند و در نتیجه تولید این قطعات نیز کاهش یافت.

وی ظرفیت تولید این کارخانه را روزانه ۱۵۰ دستگاه خودرو اعلام کرد و افزود: آنچه در فیلم دیده می‌شود تولید سه یا چهار روز این کارخانه است.

مدیرعامل نمایندگی شرکت ایران‌خودرو در بابل ادامه داد: این مکانی که در فیلم مشخص شده انبار نیست و بخشی از پارکینگ شرکت است و از آنجایی که از ابتدای تیرماه به دستور پلیس راهور ناجا خودروی بدون پلاک دیگر نباید از شرکت‌های خودروسازی خارج می‌شد این خودروها در این مکان نگهداری شده است.

حسینی نژاد یادآوری کرد: گزارش‌های مربوط به خودرو‌های موجود و قطعات کسری به‌صورت منظم برای نهاد‌های نظارتی ارسال می‌شود.

وی در پایان گفت: با توجه به روند تامین قطعات خودرو برنامه‌ریزی شده است خودرو‌هایی که با کمبود قطعات روبه‌رو هستند تا اواخر تابستان تکمیل شوند.

عناوین برگزیده