تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۱:۰۰
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۱۲۱۶۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

توضیح سخنگوی گمرک درباره حواشی امروز در مرز میلک با افغانستان

می متالز - سخنگوی گمرک گفت: کندی فعالیت در مرز میلک، واکنش ذی نفعان قاچاق سوخت به تصمیم استانداری سیستان و بلوچستان است، این اقدام ها خارج از حریم گمرک است.
توضیح سخنگوی گمرک درباره حواشی امروز در مرز میلک با افغانستان

به گزارش می متالز، سیدروح اله لطیفی افزود: پس از اعلام و اجرای تصمیم استانداری سیستان و بلوچستان برای توقف سه ماهه کامیون های حامل سوخت قاچاق به کشورهای همسایه، برخی از ذینفعان قاچاق سوخت در افغانستان، از ده روز گذشته مانع از بازگشت کامیون های ایرانی به سمت کشورمان از منطقه زرنج افغانستان شدند به گونه ای که روند صادرات و واردات از این مرز به کندی انجام می‌شود وکمتراز ۱۵۰ کامیون امکان صادرات به افغانستان از مرز میلک را پیدا کردند.

وی توضیح داد که  گویا برخورد نامناسب با برخی رانندگان نیز چاشنی این واکنش در آن سوی مرز بود که نهایتا عده ای از رانندگان، صبح امروز در واکنش به اقدامات تعداد کمی از رانندگان و شرکت های حمل و نقل افغانستانی، موانع خودرویی در مسیر ورود کامیون ها، از این کشور به مرز میلک و قبل از محوطه گمرک ایجاد کردند که در حال حاضر تردد از این مرز کند شده است.

بر این اساس، قاچاقچیان سوخت به دنبال تاثیر بر تصمیم استانداری سیستان و بلوچستان و عقب نشینی مدیران استانداری، از تصمیم توقف سه ماهه کامیون های خاطی حامل سوخت قاچاق هستند.

کشورهای ایران و افغانستان به دلیل ریشه های کهن تاریخی، فرهنگی و مذهبی همواره در کنار هم قراردارند و پیوندهای این دو ملت ناگسستنی است و این کشور همواره شریک مهم تجاری ایران به شمار می رود.

عناوین برگزیده