تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۳۶
بازدید: ۳۲۱
کد خبر: ۱۲۱۷۰۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سهام شرکت سیمانی آبان ماه در فرابورس عرضه اولیه می شود

می متالز - با برگزاری پیش جلسه پذیرش سیمان نهاوند، سهام این شرکت آبان سال جاری در فرابورس عرضه اولیه خواهد شد.
سهام شرکت سیمانی آبان ماه در فرابورس عرضه اولیه می شود

به گزارش می متالز، در پیش‌جلسه پذیرش شرکت سیمان نهاوند در فرابورس بصورت مجازی با حضور مدیران فرابورس، مشاور پذیرش و مجتبی فرونچی مدیرعامل سیمان نهاوند برگزار شد.

بر اساس برنامه زمان‌بندی تهیه شده توسط مشاور پذیرش، سهام این شرکت در آبان سال جاری در فرابورس عرضه اولیه خواهد شد.

طبق بررسی های بورس پرس، سیمان نهاوند در پی دریافت مجوز تأسیس فروردین سال 82 از سازمان صنایع و معادن استان همدان در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید و مطالعات اولیه جهت تعیین محل احداث کارخانه، انتخاب فناوری، مذاکره با سازندگان خارجی، خرید اراضی کارخانه و انتخاب معدن آغاز شد.

فعالیت های اجرایی سایت عملاً با حضور پیمانکار ساختمانی از اردیبهشت سال 85 آغاز و تا پایان دوره مالی 89 به 96.2 درصد پیشرفت فیزیکی دست یافت. شرکت توانست در مهرماه به تولید کلینکر دست یابد و 14 فروردین سال 90 خط یک آسیاب سیمان راه‌اندازی شد. خط دو آسیاب سیمان نیز 16 مرداد سال 90 شروع بکار کرد و نهایتاً در مهر سال 90 کارخانه سیمان نهاوند توسط معاون اول رئیس جمهور رسماً افتتاح شد.

سرمایه شرکت در بدو تأسیس یک میلیون تومان بوده که طی چند مرحله افزایش سرمایه به 60 میلیارد تومان افزایش یافته است. شرکت سیمان هگمتان با 51.3 درصد و گروه اقتصادی مهرگان با 48.2 درصد در ترکیب سهامداری این شرکت حضور دارند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده