تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۴۴
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۱۲۱۷۱۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
بنابر اعلام مدیرعامل ایران خودرو:

ایران خودرو ۱۷۲ هزار محصول در ۵ ماه اول سال تولید کرد/ رشد ۳۶ درصدی

می متالز - مدیرعامل ایران خودرو از افزایش ۳۶ درصدی و تولید بیش از ۱۷۲ هزار دستگاه خودرو طی ۵ ماه اول سال خبر داد و گفت: در حوزه داخلی سازی قطعات بیش از ۵۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشته ایم.
ایران خودرو ۱۷۲ هزار محصول در ۵ ماه اول سال تولید کرد/ رشد ۳۶ درصدی

به گزارش می متالز، فرشاد مقیمی در مراسم بازدید رییس و اعضای کمیسیون صنایع مجلس از خطوط تولید ایران خودرو گفت: رشد 30 درصدی تحویل خودرو به مشتریان از اقدامات اخیر ایران خودرو بوده و تعهدات معوقه از بیش از 200 هزار به 51 هزار دستگاه رسیده که ظرف یک ماه آینده به روزرسانی خواهد شد.

وی افزود: بیش از 2 هزار میلیارد تومان بودجه حاصل از فروش اموال و دارایی های غیرمولد در بخش توسعه محصول سرمایه گذاری شده و واگذاری 5 هزار میلیارد تومان دیگر در دستور کار قرار دارد. با اقداماتی که در حوزه داخلی سازی و خودکفایی 50 قطعه انجام شده بیش از 50 میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشته و برای کاهش 300 میلیون دلاری دیگر نیز برنامه ریزی کردیم اما در تامین مواد اولیه با مشکل مواجه هستیم و باید بومی سازی مواد اولیه نیز در دستور کار قرار گیرد.

مقیمی با اشاره به برنامه های توسعه ای در حوزه موتور و قوای محرکه از رونمایی موتور 3 سیلندر در بهمن ماه خبر داد و گفت: تولید انبوه گیربکس 6 سرعته را ماه آینده جشن خواهیم گرفت. همکاری با شرکت های دانش بنیان برای داخلی سازی و خودکفایی آغاز شده که با حمایت های لازم اهداف تعیین شده محقق خواهد شد.

عزت الله اکبری رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در این نشست گفت:‌ قطعه سازان و شرکت های دانش بنیان با حمایت دولت و مجلس توانایی تولید هر قطعه مورد نیاز را دارند و در فرصت های آینده با دعوت از مدیرعامل ایران خودرو درباره راهکارها و حمایت از این صنعت و رفع موانع تولید هم اندیشی خواهیم کرد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده