تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۰۵
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۱۲۱۷۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

لایحه مهم افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی از محل صرف سهام تصویب شد

می متالز - نمایندگان مجلس دوفوریت لایحه افزایش سرمایه شرکت های پذیرفته شده در بورس از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم را تصویب کردند.
لایحه مهم افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی از محل صرف سهام تصویب شد

به گزارش می متالز، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس در جریان بررسی لایحه دو فوریتی افزایش سرمایه شرکت های پذیرفته شده در بورس با سلب حق تقدم با 168 رأی موافق از مجموع 237 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

اسماعیل جلیلی معاون امور حقوقی و مجلس وزیر اقتصاد درخصوص لایحه دوفوریتی افزایش سرمایه شرکت های پذیرفته شده در بورس با سلب حق تقدم گفت: این لایحه براساس توصیه های مکرر ارائه شده در نشست های تخصصی، کمیسیون های مجلس و جلسات نشست های علمی حوزه بازار سرمایه تدوین و ارائه شده است.

وی افزود: از آنجایی که تقویت و استمرار تعمیق بازار سرمایه و بورس مدنظر است، لایحه دوفوریتی افزایش سرمایه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار با سلب حق تقدم در 22 تیر 99 توسط هیات دولت به تصویب رسید و در اول مرداد 99 به مجلس تقدیم شد. براساس لایحه فوق دستگاه های اجرایی که شرکت های بورسی را تحت کنترل یا تملک دارند، می توانند برای طریق تامین مالی طرح های جاری و توصیه ای از طریق افزایش سرمایه اقدام کنند اما این امر منوط به عرضه سهام آنها در بورس بصورت عمومی است.

جلیلی با بیان اینکه این لایحه می تواند به سهامداران خرد کمک کند، ادامه داد: در صورت تصویب لایحه دوفوریتی افزایش سرمایه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار با سلب حق تقدم، شرکت های بورسی رابطه با منابع دستگاه های اجرایی را قطع می کنند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده