تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۱۴
بازدید: ۲۲۳
کد خبر: ۱۲۱۷۴۷
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان:

انعقاد تفاهم نامه ترانزیتی بندر چابهار با بخش خصوصی کشور افغانستان

می متالز - از تیر ماه امسال چهار کشتی حامل محموله های صرفا تراتزیتی افغانستان از طریق بندر شهید بهشتی به مقصد هند و ۲ محموله خشکبار این کشور به بنادر چین منتقل شده است‌.
انعقاد تفاهم نامه ترانزیتی بندر چابهار با بخش خصوصی کشور افغانستان

به گزارش می متالز، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: تفاهمنامه همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان و بخش خصوصی افغانستان در راستای ایجاد و گسترش همکاری های ترانزیتی و سرمایه گذاری به امضاء رسید.

بهروز آقایی درباره امضای قرارداد با بخش خصوصی افغانستان، بیان کرد: با توجه به حسن همجواری ۲ کشور، این تفاهم نامه به منظور توسعه ترانزیتی و سرمایه گذاری بخش خصوصی افغانستان در زمینه حمل و نقل، جذب سرمایه گذار، فعالیت‌های لجستیکی و ترانزیتی و ایجاد ترافیک بار و کالا و در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران منعقد و امضا شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد : بر اساس این توافق نامه، بخش خصوصی کشور افعانستان متعهد شد نسبت به ایجاد ترافیک کالا، جذب و انتقال کالاهای ترانزیتی افغانستان از مسیر بندر شهید بهشتی چابهار به سمت بازارهای هدف اقدام کند.

وی با اشاره به تعهد این اداره کل مبنی بر فراهم کردن محل شرکت و محوطه دپوی کالا و کانتینر در بندر شهید بهشتی، اضافه کرد: مطابق با ترافیک ایجاد شده تخفیفات و تسهیلات مصوب سازمان بنادر و دریانوردی به صاحبان بار و کالای افغانستان اعطاء می‌شود. همکاری های ترانزیتی بندر چابهار و افغانستان طی سال های اخیر با رشد چشمگیری همراه بوده و امسال نیز به رغم محدودیت های ناشی از شیوع بیماری کرونا رونق شگرفی یافته است، به گونه ای که طی این مدت ۲ هزار و ششصد و شصت و چهار TEU کالاهای ترانزیتی افغانستان از طریق بندر چابهار به مقاصد هدف منتقل شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: از تیر ماه امسال چهار کشتی حامل محموله های صرفا تراتزیتی افغانستان از طریق بندر شهید بهشتی به مقصد هند و ۲ محموله خشکبار این کشور به بنادر چین منتقل شده است‌.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده