تاریخ: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۲۸
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۱۲۱۷۷۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل دفتر نظارت بر تشکل ‌های سازمان حمایت:

نرخ فروش سیمان تعیین شد/ نظارت جدی به عاملان توزیع سیمان

می متالز - ارغنده پور، مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ ها و نظارت بر تشکل ‌های سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: نرخ فروش مصرف کننده برای هر پاکت سیمان خاکستری حداکثر ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و برای هر تن سیمان فله ۲۹۰ هزار تومان تعیین شده است.
نرخ فروش سیمان تعیین شد/ نظارت جدی به عاملان توزیع سیمان

به گزارش می متالز، «مجید ارغنده پور» افزود: فروش بالاتر از نرخ های مزبور برای خرده فروشی ها تخلف محسوب می شود و با متخلفان علاوه بر اعمال قانون تعزیری از طریق قطع سهمیه و ابطال مجوز نمایندگی برخورد خواهد شد.

وی اظهارداشت: در هفته های گذشته اتفاقاتی برای عرضه سیمان در سطح کشور افتاده بود، عده ای سودجویی کرده بودند و قیمت سیمان تلاطم نامرتبی را داشت که تخلف آن مشهود بود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ ها و نظارت بر تشکل ‌های سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: به همین دلیل انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان که ساختار مربوط به تولید کنندگان سیمان تحت نظارت این تشکل است دعوت شدند برای اینکه تمام مجموعه عوامل مترتب بر صنعت سیمان و همینطور قیمتی که می‌تواند بطور مناسب برای مصرف کننده عرضه شود، بازار به تعادل برسد و قیمت‌های نامتعارف در بازار کاهش پیدا کند موردبررسی قرار گیرد که در نهایت پس از بحث و بررسی قیمت فروش سیمان تعیین شد.

وی افزود: در جلسه مزبور تصمیمات دیگری هم گرفته شد یکی از این تصمیمات این بود که سیمان مورد نیاز پروژه‌های بزرگ و مصارفی که برای انبوه سازان نیاز است بتوانند مستقیم از درب کارخانه با قیمت‌های پائین تر تامین کنند.

ارغنده پور اظهارداشت: شرکت های تولید کننده موظف شدند این تصمیم را اجرایی و همچنین بر عاملان فروش خود نظارت کنند.

وی ادامه داد: سازمان های صنعت، معدن و تجارت نسبت به نظارت جدی به عاملان توزیع سیمان اقدام و متخلفان برای ابطال عاملیت فروش و قطع تحویل سیمان به سازمان حمایت و انجمن مربوطه معرفی خواهند شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ ها و نظارت بر تشکل‌ های سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان یادآورشد: انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان موظف است با هماهنگی تولید کنندگان در صورت مشاهده تخلف عاملان یا پس از اعلام سازمان حمایت برای ابطال عاملیت اقدام کند.

عناوین برگزیده