تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۱۳
بازدید: ۳۱۷
کد خبر: ۱۲۱۷۹۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیر مجتمع سرب و روی مهدی آباد خبر داد:

بتن ریزی بیش از 1500 متر مکعب در طرح سرب و روی مهدی آباد

می متالز - مدیر مجتمع سرب و روی مهدی آباد از بتن ریزی بیش از 1500 متر مکعب در فاز نخست طرح احداث کارخانه تولید کنسانتره سرب و روی این معدن خبر داد.
بتن ریزی بیش از 1500 متر مکعب در طرح سرب و روی مهدی آباد

به گزارش می متالز، امین صفری با بیان این مطلب اظهار داشت: تا پایان تیر طرح تجهیز، آماده سازی و بهره برداری معدن سرب و روی مهدی آباد، 58 درصد و کارخانه فرآوری (200 هزار تن کنسانتره روی)، 31 درصد پیشرفت داشت.

وی افزود: عملیات اجرایی آماده‌سازی محل احداث فاز نخست کارخانه فرآوری سرب و روی مهدی آباد به طور کامل (130 هزار متر مکعب خاکبرداری) انجام شده است. در بخش معدن نیز، حدود 68 میلیون تن باطله برداری و آماده سازی صورت گرفته است.

مدیر مجتمع سرب و روی مهدی آباد با اشاره به اینکه عملیات اجرایی در معدن مهدی آباد به رغم شرایط کرونا دچار وقفه نشد، گفت: عملیات بتن ریزی و آرماتوربندی بخش استوک پایل در اواخر فروردین و آرماتور بندی سنگ شکن اولیه در ماه تیر آغاز شد.

وی ادامه داد: کل عملیات بتن ریزی مورد نیاز این کارخانه، حدود 21 هزار متر مکعب است. پس از اتمام عملیات بتن ریزی و آرماتوربندی، عملیات نصب تجهیزات آغاز می شود.

 

انعقاد قرارداد خرید همه تجهیزات

صفری با بیان اینکه اکنون همه قراردادهای خرید تجهیزات فاز نخست منعقد شده است، گفت: تجهیزات بخش سنگ شکن به طور کامل وارد شده و تجهیزات آسیا در حال ارسال به سایت است.

وی ادامه داد: سلول های فلوتاسیون در بندرعباس تخلیه شده و آماده بارگیری و ارسال به سایت است. تانکرهای فلوتاسیون نیز در اصفهان در مرحله ساخت است.

به گفته مدیر مجتمع سرب و روی مهدی آباد، سرمایه گذاری پیش بینی شده بر این طرح (ظرفیت تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن کنسانتره روی با عیار حداقل ۳۵ درصد روی و ۸۰ هزار تن کنسانتره سرب- نقره با عیار ۶۰ درصد سرب)، حدود یک میلیارد دلار است که تاکنون یک هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده