تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۲۳
بازدید: ۲۸۴
کد خبر: ۱۲۱۸۵۴
سرویس خبر : زمین شناسی

مطالعات اکتشافی و زمین‌شناسی معادن فلزات پایه در شهرستان بن آغاز شد

می متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از آغاز طرح مطالعات اکتشافی و زمین‌شناسی معادن فلزات پایه و گرانبها در شهرستان بن خبر داد.
مطالعات اکتشافی و زمین‌شناسی معادن فلزات پایه در شهرستان بن آغاز شد

به گزارش می متالز، مهرداد قاسمی دستگردی اظهار داشت: طرح  مطالعات اکتشافی و بررسی ژئوشیمیایی و زمین‌شناسی اقتصادی در پهنه "ولکانیسم دگرگونی" شهرستان بن به مساحت ۲۰۰ کیلومترمربع آغاز شده است.

به گفته وی، این طرح ارزیابی با هدف شناسایی اندیس‌های فلزی منطقه و به منظور ایجاد ظرفیت‌های جدید با محوریت کانسارهای فلزی شامل فلزات پایه از جمله آهن، طلا، مس، سرب، روی و منگنز با اعتباری افزون بر ۴۰۰ میلیون ریال تا پایان شهریورماه امسال انجام خواهد شد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، همچنین از شناسایی ۹ اندیس معدنی جدید در استان در دولت دوازدهم خبر داد و افزود: اکتشاف ماهواره‌ای هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از پهنه‌های شمال این استان با شناسایی معادن فلزات گرانبها شامل معدن طلا منطقه 'مارکده' انجام شده است.
قاسمی  دستگردی، همچنین تاکید کرد: عملیات اکتشاف ماهواره‌ای معادن فلزی و غیرفلزی این استان در وسعت حدود ۱۰ هزار کیلومترمربع در طول دولت تدبیر و امید پایان یافت و ۵۰۰ کیلومتر از پهنه معادن فلزی گرانبهای منطقه "مارکده"، "شوراب کبیر"، "صادق آباد"و "هوره " آماده آزاد سازی و صدور پروانه است.

قاسمی دستگردی تصریح کرد: سنگ لاشه، سنگ نما، سیلیس، سنگ گچ، خاک نسوز، سنگ‌های تزیینی و مواد اولیه سیمان از مواد در حال استخراج از معادن این استان است.
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: به طور میانگین سالانه حدود پنج میلیون تن موادمعدنی از معادن فعال استان استخراج می‌شود.
بیش از ۱۸۸ معدن با ۶۷۱ میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان فعال است که برای حدود یکهزار و۸۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

عناوین برگزیده