تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۲۵
بازدید: ۲۷۵
کد خبر: ۱۲۱۸۵۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

مطالعات معدنی در هفت هزار کیلومتر مربع از کهگیلویه و بویراحمد در دست اجراست

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: هفت هزار کیلومتر مربع از پهنه های معدنی استان پتانسیل یابی می شود و مطالعات تکمیلی آن ها در دست اجراست که این میزان حدود ۵۰ درصد وسعت استان است.
مطالعات معدنی در هفت هزار کیلومتر مربع از کهگیلویه و بویراحمد در دست اجراست

به گزارش می متالز، سالار حسین پور روز پنجشنبه اظهار داشت: این استان به لحاظ معدنی همچون استان های دیگر غنی نیست اما ظرفیت هایی در آن موجود است که ناشناخته مانده اند.

وی افزود: باید تلاش کنیم این سرمایه ها انعکاس و در اختیار سرمایه گذاران قرار داده شود تا زمینه ایجاد اشتغال پایدار و گسترش تولید در راستای سال جهش تولید فراهم شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ظرفیت قطعی معادن شناخته شده استان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تن است.

حسین پور تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، ۲۰ معدن تعطیل فعال می شوند و ۱۴ مورد واحد معدنی و صنایع معدنی از ظرفیت ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) در جهت ایجاد زیرساخت‌ها استفاده خواهد شد.

وی ابراز داشت: در حوزه معدن در کهگیلویه و بویراحمد در سال های گذشته کاری انجام نشده اما هم اینک قدم های خوبی در راستای رونق معدن ها برداشته شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مهم ترین معادن این استان شامل بوکسیت، فسفات، سنگ گچ، آهک، شن و ماسه و سلستین است.

حسین پور عنوان کرد: ۷۴ معدن در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۴۱ مورد از آن ها فعال هستند.

تاکنون ۷۵ فقره پروانه بهره برداری معدنی با حجم سرمایه گذاری افزون بر سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در این استان صادر شده است.

این تعداد در کهگیلویه و بویراحمد دارای ذخیره قطعی بیش از ۱۵۰۰ میلیون تن است و ظرفیت استخراج اسمی سالیانه این معادن قریب به ۵.۵ میلیون تن می باشد.

استخراج واقعی سالیانه معادن فعال بیش از ۲.۵ میلیون تن است.

کهگیلویه و بویراحمد ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۴ درصد آنان در روستاها زندگی می‌کنند.

عناوین برگزیده