تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۵۰
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۱۲۱۹۸۸
سرویس خبر : انرژی
وزیر نفت عراق خود به صدا درآمد:

صبر اوپک پلاس لبریز شده است

می متالز - وزیر نفت عراق اعلام کرد که این کشور در اوت و سپتامبر ناچار خواهد شد پایبندی ۱۰۰ درصدی به توافق کاهش تولید اوپک پلاس داشته باشد زیرا صبر این گروه از عدم پایبندی کامل بغداد لبریز شده است.
صبر اوپک پلاس لبریز شده است

به گزارش می متالز، احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق در سمپوزیوم زوم اعلام کرد تحمل اوپک مدت طولانی ادامه نخواهد داشت. عراق ماه جاری و آینده مجبور خواهد بود پایبندی ۱۰۰ درصدی داشته باشد. عدم پایبندی عراق به معنای عدم پایبندی کشورهای دیگر خواهد بود و این امر باعث ریزش قیمت نفت درست مانند مارس و آوریل خواهد داشت که به اقتصاد عراق ضربه می زند.

تولید نفت اوپک ماه میلادی گذشته که اعضای این گروه در منطقه خلیج فارس به کاهش داوطلبانه که علاوه بر کاهش تولید اوپک پلاس داشتند، خاتمه دادند، افزایش پیدا کرد. طبق بررسی بلومبرگ، تولید نفت اوپک در ژوییه ۹۰۰ هزار بشکه در روز رشد کرده و به ۲۳.۴۳ میلیون بشکه در روز رسید.

صادرات تولیدکنندگان خاورمیانه ای عضو اوپک هم در ژوییه همزمان با توقف کاهش تولید داوطلبانه عربستان سعودی، امارات متحده عربی و کویت، افزایش یافت.

عراق پس از این که در ماه های مه و ژوئن به تعهداتش برای کاهش تولید به طور کامل عمل نکرد، از سوی عربستان سعودی تحت فشار قرار رگفت. تولید این کشور در ماه گذشته تنها ۱۱ هزار بشکه در روز کاهش داشت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، وزیر نفت عراق گفت: ما در ماه های پیش متعهد نبودیم و تعهد بسیار اندکی در مقایسه با برخی از کشورها داشتیم.

اوپک و متحدانش در قالب گروه اوپک پلاس با هدف تقویت قیمت ها از ماه مه اجرای توافق کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه در روز را آغاز کردند و سهم عراق از این کاهش تولید، ۱.۰۶ میلیون بشکه در روز بوده است. آمار ژوییه نشان می دهد که عراق هنوز به طور کامل به تعهداتش برای کاهش تولید عمل نکرده و بسیار بالاتر از آنچه برنامه بارگیری ژوییه نشان می دهد، نفت صادر کرده است. بغداد در سال ۲۰۱۷ که نخستین دور توافق کاهش تولید اوپک پلاس آغاز شد، تمایلی به پیوستن به این پیمان نداشت اما این بار اعلام کرده که توافق اوپک پلاس به نفع این کشور است.

عناوین برگزیده