تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۰۸
بازدید: ۲۳۵
کد خبر: ۱۲۱۹۹۲
سرویس خبر : انرژی
عراق متعهد شد:

تحویل ماهانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت به لبنان

می متالز - یک مقام سیاسی آگاه روز پنجشنبه اعلام کرد که «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق قول داده است که برای کمک به لبنان در مقابله با فاجعه اخیر انفجار در بندر بیروت،‌ ماهانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت تحویل لبنان بدهد.
تحویل ماهانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت به لبنان

به گزارش می متالز، خبرگزاری «عین العراق» بدون اشاره به نام این مقام نوشت که عراق متعهد شده است ماهانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت از طریق خاک سوریه به لبنان ارسال کند.

این مقام افزوده عراق همان طور که به اردن نفت می دهد، به لبنان نیز کمک خواهد کرد.

به نوشته عین العراق، وزارت نفت عراق تا کنون این موضوع را تأیید یا تکذیب نکرده است.

این خبر در حالی منتشر شده که لبنان به علت انفجار مهیب عصر سه شنبه بندرگاه بیروت و ویرانی های بسیار در پایتخت این کشور، بیش از هر زمان دیگری به کمک های جهانی نیاز دارد.

در همین حال، روزنامه لبنانی «البناء» نیز امروز در گزارشی نوشت: «کمک های نفتی» که توسط مقام های عراقی به دنبال انفجار بندر بیروت ارائه شده، ممکن است یک راهکار برای حل اساسی معضل تامین نفت، با هزینه کمتر، اقساط آسان و بدون کمیسیون و واسطه باشد.

«احسان عبدالجبار»، وزیر نفت عراق که به همراه یک محموله کمک دارویی و پزشکی به بیروت رفته در فرودگاه این شهر ضمن تاکید بر حمایت کشورش از لبنان در زمینه نفت، گفت که کاروان حامل محموله های نفتی از مسیر زمینی و از خاک  سوریه به دستور الکاظمی نخست وزیر عراق در حال حرکت به سمت لبنان است.

عراق روز گذشته ۲۰ تُن کمک های پزشکی به همراه ۵۱ پزشک به بیروت ارسال کرد.

عراق در حالی به یاری لبنان خسارت دیده از انفجار عصر سه شنبه بندر بیروت شتافته که خود با بحران مالی و اقتصادی گسترده ای بخاطر کرونا و کاهش قیمت جهانی نفت دست و پنجه نرم می کند.

عصر سه‌شنبه در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ در یکی از انبارهای مواد آتش زا واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی رخ داد که در اثر آن، ۱۳۷ نفر کشته و بیش از ۵ هزار نفر زخمی شدند.

کشورهای مختلف جهان روز چهارشنبه با ارسال پیام‌هایی، با مردم و دولت لبنان ابراز همدردی و آمادگی خود را برای کمک به این کشور اعلام کردند.

عناوین برگزیده