تاریخ: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۳۱
بازدید: ۲۳۲
کد خبر: ۱۲۲۰۳۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۵ طرح صنعتی و معدنی در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد

می متالز - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در قالب پویش ملی تولید، تداوم امید، پنج طرح صنعتی و معدنی تا پایان امسال در استان به بهره‌برداری می‌رسد.
۵ طرح صنعتی و معدنی در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش می متالز، عباس جرجانی روز دوشنبه افزود: برای بهره‌برداری از این طرح‌ها هزار و ۳۹۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است که برای ۵۵۰ نفر شغل ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه طرح کنسانتره زغال سنگ طبس ۲۲ خرداد گذشته با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه به بهره‌برداری رسید اظهار داشت: ظرفیت تولید این کارخانه ۵۰۰ هزار تن کنسانتره زغال سنگ در محدوده پروده طبس است که سال ۹۲ مجوز تاسیس آن صادر شد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اعتبار هزینه شده برای این طرح را ۲۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: خراسان جنوبی با در اختیار داشتن ۴.۵ میلیارد تن ذخایر شناسایی شده زغال سنگ حدود ۷۰ درصد کل ذخایر کشور را دارا بوده و سهم قابل توجهی از نیاز صنایع فولادی کشور را تامین می‌کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰ معدن زغال در شهرستان طبس مشغول فعالیت است که در راستای تکمیل زنجیره استخراج و فرآوری، کارخانه فولاد، طرح‌های فرآوری، کنسانتره زغال سنگ، تولید کک و گندله در استان در دستور کار قرار گرفته است.

جرجانی با اشاره به طرح کاشی و سرامیک بیرجند عنوان کرد: برای این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری ۱۴۰ میلیارد تومان و ظرفیت تولید سالانه چهار میلیون تن کاشی و سرامیک، ایجاد ۱۵۰ فرصت شغلی پیش بینی شده است.

وی یادآور شد: طرح آهن اسفنجی در شهرستان قاینات از دیگر طرح‌های قابل افتتاح در استان است که دارای ظرفیت ۸۰۰ هزار تن با سرمایه گذاری ۹۵۰ میلیارد تومان و اشتغال ۳۰۰ نفر پیش‌بینی شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به طرح‌های زیرساختی تامین و احداث خط برقرسانی به معادن زغالسنگ طبس گفت: در این طرح طول اجرای شبکه برقرسانی و سیم ۱۵۰ کیلومتر پیش بینی شده که برای اجرای آن ۲۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

وی افزود: مجموع طرح‌هایی که در قالب پویش ملی تولید، داوم امید در استان امسال به بهره‌برداری می‌رسد بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

جرجانی بیان کرد: در مجموع کشور امسال ۲۰۰ طرح صنعتی و معدنی در قالب پویش تولید، تداوم، امید با سرمایه‌گذاری ۱۷۰ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار داشت: اشتغال پیش‌بینی شده برای مجموع این طرح‌ها در کشور ۴۱ هزار نفر است که سهم خراسان جنوبی از این میزان ۵۵۰ نفر پیش‌بینی شده است.

عناوین برگزیده