تاریخ: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۲۷
بازدید: ۳۵۳
کد خبر: ۱۲۲۱۲۳

برگزاری نشست ارتقا تاب‌آوری ملی و رقابت پذیری صنایع معدنی کشور

می متالز - نشست هم‌اندیشی برنامه ارتقا تاب‌آوری ملی و رقابت‌پذیری بین‌المللی معدن و صنایع معدنی برگزار شد.
برگزاری نشست ارتقا تاب‌آوری ملی و رقابت پذیری صنایع معدنی کشور

به گزارش می متالز، نشست هم‌اندیشی برنامه ارتقا تاب آوری ملی و رقابت پذیری بین المللی معدن و صنایع معدنی با اتکا به توانمندی شرکت های دانش بنیان برگزار شد. این نشست که به میزبانی پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد؛ برخی شرکت های معدنی دانش بنیان، مدیران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مدیران پارک حضور داشتند. این برنامه که در دستور کار دفتر هماهنگی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار دارد، علاوه بر بررسی اجمالی وضعیت موجود صنعت معدن در بعد ملی و بین المللی، کلان روندهای جهانی فناورانه و نوآورانه این صنعت را مورد بررسی قرار داده است و ضمن بررسی چالش هایی که مانع رسوخ مولفه های اقتصاد دانش بنیان در این صنعت و تو سعه زیست بوم نوآوری آن می شود، ظرفیت ها و توانمندی های بسیار مناسبی که در شرکت های دانش بنیان این حوزه برای رفع این چالش ها به ویژه بومی سازی نیازمندی های فناورانه صنعت معدن وجود دارد را بیان کرده است.

تعدد مراجع تصمیم گیر و نبود وحدت رویه سیاستی، کمبود منابع مالی، ارزبری اقلام وارداتی که اغلب آنها های تک هستند، توجه ناکافی به توانمندی شرکت های دانش بنیان، برخی از مسایلی بودند که حاضرین در جلسه عنوان کردند.

 باقری مدیرکل دفتر هماهنگی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن دعوت از همه ذینفعان زیست بوم نوآوری صنعت معدن به مشارکت فعال در تدوین و اجرای این برنامه، حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را برای توسعه بازار شرکت های دانش بنیان، بومی سازی فناوری های گلوگاهی صنعت معدن و همچنین توسعه نهادهای زیست بوم نوآوری این صنعت از جمله شتابدهنده ها، صندوق های جسورانه، مراکز نوآوری تشریح کردند.

خیاطیان رییس پارک علم و فناوری دانشگاه ضمن تاکید به لزوم وحدت و مشارکت بین شرکت های دانش بنیان و تدوین برنامه های عملیاتی هدفمند با کارکردهای موثر، آمادگی پارک را برای هرگونه همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور تدوین و اجرای برنامه تاب آوری معدن اعلام کردند.

در پایان جلسه مقرر شد جلسات بعدی این سلسله نشست، به میزبانی شرکت های دانش بنیان برگزار شود و برنامه های پیشنهادی، به دفتر هماهنگی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارسال شود.

عناوین برگزیده