تاریخ: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۲۳
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۱۲۲۱۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کاهش هزینه ها و زیان تمام شده بانک آینده

می متالز - معاون مالی بانک آینده، برنامه‌های آتی این بانک برای شفافیت، رشد سودآوری و کاهش هزینه‌ها را تشریح کرد
کاهش هزینه ها و زیان تمام شده بانک آینده

به گزارش می متالز، محمدباقر محمد زاده مقدم در این خصوص گفت: همانطور که در این خصوص شفاف‌سازی‌های زیادی هم انجام شده، زیان تمام شده، هزینه‌ها و نرخ‌های سود بانک آینده، به شدت کاهش یافته است. استحکام مالی بانک آینده، به پشتوانه دارایی‌های ارزشمند خود و با ورود سهام این شرکت پروژه‌ها از جمله ایران مال به بازار سرمایه است.

وی ادامه داد: گزارش دهی بر اساس استانداردهای حسابداری یک الزام برای شبکه بانکی است که بر همین اساس، بانک آینده نیز به منظور شفاف‌سازی و تنویر افکار عمومی و اطلاع ذی‌نفعان، سهامداران، سپرده‌گذاران و مشتریان، صورت‌های مالی خود را بر روی سامانه کدال قرار داده است.

معاون مالی بانک آینده توضیح داد: استحکام مالی بانک آینده، متکی به ارزش بسیار مازاد دارایی‌های بانک نسبت به بدهی‌هاست که بر این اساس افزایش سرمایه در برنامه اجرایی بانک قرار دارد وضعیت مطلوب و مستحکم بانک در صورت مالی کاملا مشهود است.

محمد زاده مقدم در ادامه افزود: یکی از دارایی‌های ارزشمند این بانک، ایران مال است که سهام آن صد در صد متعلق به بانک آینده است که از همین رو ریسک پرداخت نشدن تسهیلات متوجه این بانک نیست و اقدامات لازم برای ارائه سهام آن به بازار سرمایه به‌عنوان شرکت سهامی عام، در حال انجام است.

وی با اشاره به صورت‌های مالی ۱۳۹۸ ابراز امیدواری کرد: امید داریم بانک آینده بتواند در ارائه خدمات و توسعه سرمایه و افزایش دارایی‌های بانک، در شبکه بانکی کشور و با نظارت بانک مرکزی پیشگام باشد.

عناوین برگزیده