تاریخ: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۲۳
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۱۲۲۲۹۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
سرپرست وزارت صمت:

برنامه های زیادی برای توسعه معادن آذربایجان شرقی داریم

می متالز - سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه معدن قوی ترین بخش برای جایگزینی نفت است، گفت: برنامه های زیادی برای توسعه معادن به خصوص معادن مس در آذربایجان شرقی داریم.
برنامه های زیادی برای توسعه معادن آذربایجان شرقی داریم

به گزارش می متالز، حسین مدرس خیابانی با اعلام اینکه سال گذشته ۵۷ میلیون تن به ارزش ۹ میلیارد دلار محصولات معدنی از کشور صادر شده است، خاطرنشان کرد: با دارا بودن ۶۸ گونه و  ۲ درصد ذخایر معدنی در جایگاه دهم جهانی قرار داریم ضمن اینکه در زمینه مس رتبه سوم دنیا را در اختیار داریم و سال گذشته صادرات مس کشور ۳۱ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در زمینه توسعه معادن برنامه های خوبی انجام شده است، اظهار کرد: سرمایه گذاری های عظیمی در زمینه اکتشاف و بهره برداری فراورده های معدنی در استان آذربایجان شرقی در حال انجام است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه آذربایجان شرقی از عمده ترین مناطق کشور در زمینه ذخایر مس است، گفت: توجه ویژه ای به توسعه معدنی در این استان شده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت ملی مس ایران، ایمیدرو و فولاد مبارکه سالانه ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری می کنند، خاطرنشان کرد: عمده گردش مالی این شرکت ها در استان های معدنی به خصوص استان های مرزی و محروم است. 

مدرس خیابانی با اشاره به توجه این شرکت ها به مسئولیت های اجتماعی گفت: انتقال آب خلیج فارس، دو خطه کردن مسیر ریلی بافق - سنگان از کارهایی است توسط این شرکت ها انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: ایمیدرو و شرکت ملی مس در حال ایجاد کارخانه اسید سولفوریک و اسید فسفریک و نیروگاه هستند.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، چهار برنامه اصلی امسال وزارتخانه را تحقق جهش تولید، تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام، توسعه صادرات و کنترل واردات و مدیریت و تنظیم بازار عنوان کرد.

وی اعلام کرد:‌ اکنون بیش از ۱۳ هزار طرح بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، افزون بر ۴۰۰ طرح بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۲۰۰ طرح بزرگ صنعتی و معدنی در کشور وجود دارد و تا امروز طی هشت هفته در قالب پویش «تولید- تداوم- امید» ۳۸ طرح با ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار و اشتغال‌زایی مستقیم برای بیش از ۶ هزار نفر به بهره‌برداری رسیده است.

عناوین برگزیده