تاریخ: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۲۹۰
کد خبر: ۱۲۲۳۰۷

تفاهم نامه دانشگاه آزاد اسلامی البرز با مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی عملیاتی می شود

می متالز - رئیس دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز از انعقاد تفاهم نامه همکاری میان این دانشگاه با مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران خبر داد و عنوان کرد که این تفاهم نامه به زودی عملیاتی می شود.
تفاهم نامه دانشگاه آزاد اسلامی البرز با مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی عملیاتی می شود

به گزارش می متالز، مصطفی مبلغی رئیس دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز، رضا جمالپور عضو هیات امنا، حامد ثابت معاون پژوهش و فناوری، مهرداد عباسی رئیس دانشکده فنی و مهندسی و فرزاد نصری رئیس مرکز شبکه آزمایشگاهی واحد کرج از خط تولید فلزات گران قیمت واحد فناور کیمیاگران گلستان فلز بازدید کردند.

در ابتدای بازدید، گزارش فعالیت این واحد فناور در حوزه استحصال و تولید فلزات کمیاب و گران قیمت ازجمله لجن آندی مس توسط مسئولان واحد مربوطه ارائه شد و سپس خط تولید فلزات طلا، نقره و سایر فلزات گرانبها به تفکیک مورد بازدید قرار گرفت.

در نشست مشترک مسوولان دو نهاد نیز شرایط توسعه همکاری ها در زمینه تولید سایر فلزات کمیاب و گرانبها از جمله سلنیوم، تلُریوم و پالادیوم مورد بررسی فنی و علمی قرار گرفت و مقرر شد تا این همکاری ها گسترش یابد.

رئیس دبیرخانه هیات امنای استان البرز با اعلام پیگیری های لازم برای راه اندازی سرای نوآوری فناوری مواد و تمرکز بر تولید فلزات کمیاب و گرانبها ازجمله تولید فلز نیکل از پسماندهای صنعتی توسط مرکز تحقیقات مهندسی مواد پیشرفته واحد کرج و اجرای طرح پایش آزاد با برنامه علمی فلزات کمیاب و گرانبها و تولید شمش سلنیوم توسط این واحد فناور، اظهار کرد که در راستای توسعه فعالیت ها در حوزه استحصال و تولید فلزات کمیاب و گرانبها تفاهم نامه ای با مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران منعقد شده است که به زودی عملیاتی می شود.

مصطفی مبلغی افزود: با توجه به فعالیت های موجود و برنامه ریزی های انجام شده توسط معاونت پژوهش و فناوری استان و واحد کرج و دبیرخانه هیئت امنای استان البرز به زودی شاهد را ه اندازی سرای فناوری مواد به ویژه فلزات کمیاب و گرانبها در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز خواهیم بود.

عناوین برگزیده