تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۲۷
بازدید: ۳۶۲
کد خبر: ۱۲۲۳۱۸

طرح «جهش تولید دانش‌بنیان» در کمیسیون صنایع و معادن مجلس تدوین می‌شود

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در کمیته صنایع هوافضا، دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین مجلس مشغول تهیه و تدوین طرحی به عنوان «جهش تولید دانش‌بنیان» برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در کشور هستیم.
طرح «جهش تولید دانش‌بنیان» در کمیسیون صنایع و معادن مجلس تدوین می‌شود

به گزارش می متالز، لطف‌الله سیاهکلی با بیان اینکه دوران صنایع سنتی و انرژی‌بر به سر آمده است، اظهار داشت: در کمیته صنایع هوافضا، دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین مجلس که ریاست آن را به عهده دارم، مشغول تهیه و تدوین طرحی به عنوان «جهش تولید دانش‌بنیان» برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در کشور هستیم.

وی با کر اینکه این طرح شامل 30 ماده قانونی است، اضافه کرد: طی 2 جلسه اخیر 13 ماده این طرح به تصویب کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی رسیده و اولین طرحی است که از سوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای رای‌گیری و تبدیل شدن به قانون به صحن علنی مجلس خواهد رفت.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس در ادامه با تاکید بر ضرورت سامان‌ بخشیدن به قیمت‌ها در بازار خودرو گفت: یکی از برنامه‌های اصلی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ساماندهی بازار خودرو است و در همین رابطه هم چند روز پیش بازدیدی از مجموعه صنعتی ایران‌خودرو داشتیم و قرار است با مدیران این گروه خودروسازی برای تعدیل قیمت خودرو نشست‌های تخصصی در کمیسیون داشته باشیم.

سیاهکلی احیای معادن راکد و غیرفعال را از برنامه‌های دیگر کمیسیون یادشده دانست و ادامه داد: با توجه به وجود مشکل خام‌فروشی محصولات معدنی ایجاد صنایع مکمل حوزه معدن را در دستورکار کمیسیون صنایع و معادن مجلس داریم و زمینه‌سازی برای بهره‌برداری حداکثری از معادن کشور از برنامه‌های اصلی کمیسیون است.

وی یادآور شد: مهمترین رسالت کمیسیون صنایع و معادن مجلس در سال جهش تولید احیای واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل‌شده است و در این حوزه از همه ابزارهای قانونی خود استفاده خواهیم کرد.

عناوین برگزیده