تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۴۹
بازدید: ۲۸۴
کد خبر: ۱۲۲۳۷۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۱۹۶ میلیارد ریال در معادن استان مرکزی سرمایه‌گذاری شد

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۱۹۶ میلیارد ریال امسال از سوی بخش خصوصی در معادن استان سرمایه‌گذاری شد که ۹۹ فرصت اشتغال مستقیم به همراه داشت.
۱۹۶ میلیارد ریال در معادن استان مرکزی سرمایه‌گذاری شد

به گزارش می متالز، «سعید جعفری‌کرهرودی» روز یکشنبه افزود: ۱۲ پروانه اکتشاف، ۱۸ گواهی کشف و ۱۸ پروانه بهره‌برداری امسال در حوزه فعالیت‌های معدنی این استان صادر شد.

وی ظرفیت استخراج پروانه‌های بهره‌برداری معادن استان در سال جاری را ۴۵۱ هزار تن عنوان کرد و اظهار داشت: ظرفیت قطعی معادن این استان نیز پنج میلیون و ۴۴۸ هزار تن ارزیابی می‌شود.

وی اضافه کرد: ۱۶۴ میلیارد ریال حقوق دولتی امسال از محل فعالیت معادن استان مرکزی وصول شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.
جعفری‌کرهرودی ارائه فرصت مناسب برای راه اندازی معادن، رفع اختلاف معادن با دستگاه‌های اجرایی، ابقای پروانه‌های اکتشاف دارای ۵۰ درصد پیشرفت و تشکیل کارگروه‌های مختلف برای بازدید از معادن را از مهمترین برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در سال جاری عنوان کرد.

۵۸۰ معدن دارای پروانه بهره‌برداری با ظرفیت استخراج ۲۵ میلیون تن و ذخیره قطعی یک هزار و ۳۳۶ میلیون تن با اشتغال چهار هزار و ۴۰۲ نفر در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

عناوین برگزیده