تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۴
بازدید: ۲۶۹
کد خبر: ۱۲۲۳۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی در معادن آذربایجان‌غربی

می متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۴۸۵ معدن در این استان فعال است که حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده روی آنها به ۱۰ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال می‎‌رسد.
سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی در معادن آذربایجان‌غربی

به گزارش می متالز، پریسا عابدپور روز یکشنبه با بیان اینکه در این استان تاکنون ۱۸۶ پروانه اکتشاف صادر شده، افزود: هم اکنون ۳۸ گواهینامه کشف نیز داریم که همه آنها به مرور تبدیل به پروانه بهره‌برداری خواهد شد.

وی ادامه داد: ذخیره قطعی معادن آذربایجان‌غربی ۱۶ میلیارد تن بوده که در این بخش برای هشت هزار نفر به صورت مستقیم در بخش معدن استان اشتغال فراهم شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: ۸۰ درصد معادن استان فعال هستند و باقی معادن از طریق اجرای طرح احیا و فعال سازی صنایع و معادن کوچک از سال ۱۳۹۸ با رفع مشکلاتی نظیر سرمایه گذاری، هزینه ماشین آلات و احداث واحد فرآوری فعال می‌شوند.

عابدپور در خصوص مشکلات معادن آذربایجان‌غربی نیز گفت: شرایط اقلیمی و آب و هوایی در این استان باعث شده بسیاری از معادن استان سه تا چهار ماه در سال به خاطر بارش و سرمای هوا توان فعالیت نداشته باشد که این امر در کنار خام‌فروشی از جمله مهمترین مشکلات به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: امروزه معادن و مواد معدنی موجود در کشور به اصلی ترین عامل توسعه اقتصادی تبدیل شده که آهن و فولاد نیز از مهمترین مواد معدنی برای توسعه اقتصادی، ثروت آفرینی، اشتغالزایی و افزایش ارزش افزوده است.

آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های غنی در حوزه معدنی است ولی کمبود واحدهای فرآوری، موجب فروش خام بسیاری از این مواد معدنی می‌شود.

عناوین برگزیده