تاریخ: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۲۷
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۱۲۲۵۴۰
آذری جهرمی خبر داد:

تدوین ۵ لایحه جدید در حوزه فضای مجازی/ارسال لایحه حفاظت و صیانت از داده ها به صحن دولت

می متالز - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تدوین ۵ لایحه در حوزه فضای مجازی خبر داد.
تدوین ۵ لایحه جدید در حوزه فضای مجازی/ارسال لایحه حفاظت و صیانت از داده ها به صحن دولت

محمد جواد آذری جهرمی

به گزارش می متالز، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از حضور در نشست کمیسیون صنایع ومعادن گفت: این نشست به منظور اجرایی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی بود و گزارشی از فعالیت ها و اقدامات انجام گرفته در این زمینه به نمایندگان ارائه شد.

وی اضافه کرد: 5 لایحه درباره فضای مجازی تدوین شده که این لایحه ها درباره حفاظت و صیانت از داده ها، تراکنش های الکترونیکی، هویت در فضای مجازی، مشخص کردن چارچوب های فضای مجازی و ... است.

عضو کابینه دوازدهم ادامه داد: مقرر شد کارگروهی به منظور اجرایی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی تشکیل شود تا موضوعات مربوطه با فوریت پیگیری شود.

آذری جهرمی همچنین درباره گرانی بسته های اینترنت همراه گفت: اقدام دو اپراتور در افزایش تعرفه خلاف ضوابط پروانه و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات رادیویی بوده و مصداق گران فروشی است.

وی ادامه داد: سازمان تنظیم مقررات براساس اختیارات خود دو میلیارد تومان این اپراتورها را جریمه کرد اما این اختیارات بازدارنده نبود، در حال حاضر طرحی به دولت ارائه داده ایم تا اختیارات سازمان تنظیم مقررات به منظور برخورد با گران فروشی ها افزایش یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به دلیل خلاء وجود ابزارهای برخوردی این اپراتورها به گران فروشی خود ادامه دادند در حالی که این افزایش قیمت توجیه اقتصادی نداشته و منطقی نبود.

وی بیان کرد: روز گذشته سازمان حمایت از مصرف کننده مبالغ گران فروشی اپراتورها را تائید کرده و به سازمان تعزیرات فرستاده و پس از برگزاری دادگاه نیز تخلف و جریمه این اپراتورها اعلام می شود.

عضو کابینه دوازدهم ادامه داد: اگرچه می توانیم محدودیت هایی را برای اپراتورهای همراه اعمال کنیم اما اعمال محدودیت ها در برخی موارد موجب افت کیفیت در ارائه خدمات می شود اما باید به این نکته نیز توجه شود که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با پیگیری در تلاش است تا از گران فروشی جلوگیری کند چرا که با شروع سال تحصیلی فشار بر مردم به دلیل استفاده از فضای مجازی افزایش می یابد.

عناوین برگزیده