تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۴۱
بازدید: ۹۱
کد خبر: ۱۲۲۵۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کتاب «گذر از معاملات سنتی» به کتابخانه سازمان بورس رفت

می متالز - این کتاب با روش‌های کمی به ما نشان می‌دهد یک استراتژی معاملاتی که به صورت دستی تست می‌شود، چقدر می‌تواند خطا داشته باشد و چر ا ذهن انسان نمی‌تواند این خطاها را کاهش دهد؛ همچنین نشان می‌دهد که چرا اسکرینر و معامله‌گری الگوریتمی به ویژه از نوع خودکار آن می‌تواند پر سودتر و کم خطاتر از معامله‌گری سنتی باشد.
کتاب «گذر از معاملات سنتی» به کتابخانه سازمان بورس رفت

به گزارش می متالز، کتاب «گذر از معاملات سنتی» تالیف بهرنگ موسوی توسط انتشارات آراد کتاب در ۱۲۸ صفحه منتشر شده است. در بخشی از این کتاب آمده است: همیشه بعد از تسلط بر یک بازار و ابزارهایش، نیازمند داشتن استراتژی معاملاتی و کنترل هیجانات و احساسات معامله‌گران بودیم. الگوریتم تریدینگ و سیستم‌های معاملاتی‌اش تا حد زیادی این موضوع را حل کرده است و خطاهای ورودی یک استراتژی معاملاتی را تا حد زیادی کاهش داده است.

این کتاب در کنار مزایا، معایب معاملات الگوریتمی را هم توضیح داده و شرح داده است که چرا باید از فراِیند بهینه‌سازی استراتژی آگاهی کامل داشته باشیم و چرا الگوریتم تریدینگ، بدون بک تست و بهینه‌سازی اثربخشی ندارد.

کتاب «گذر از معاملات سنتی» برای معامله‌گران بازارهای جهانی و ارزی کارآمدی بالایی دارد. در این کتاب می‌خوانید: با توسعه ابزارها و زیر ساخت‌ها در بورس‌ها و بازارهای مالی مختلف ایران، کاربرد آن برای بازارهای داخلی و ریالی هم رو به افزایش خواهد بود.

این کتاب اخیراً به مجموعه کتاب‌های کتابخانه سازمان بورس و اوراق بهادار افزوده شده است. این کتابخانه فعالیت خود را از سال ۱۳۷۴ با هدف اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات به دانشجویان، اساتید، سرمایه‌گذاران و سایر علاقمندان آغاز کرد. سیر توسعه و تکمیل منابع طی سال‌های پس از آن در راستای تبدیل این کتابخانه به تخصصی‌ترین مرکز مورد مراجعه محققان و علاقمندان به بازار سرمایه تداوم یافت.

ماحصل این تلاش گردآوری بیش از ۵۷۸۴ عنوان کتاب انگلیسی (نسخه چاپی و الکترونیکی)، ۴۸۸۰ عنوان کتاب فارسی، ۲۴۱۵ عنوان پایان‌نامه فارسی و انگلیسی مرتبط با حوزه‌های بازار سرمایه، ۶۴ عنوان نشریه تخصصی و ۶۴۱۶ عنوان مقاله فارسی و انگلیسی در نرم‌افزار جامع کتابخانه شد، همچنین مجموعه نرم افزارهای نور شامل ۸۱ مجموعه آثار نویسندگان برتر اسلام و ایران در دسترس محققان قرار گرفته است.

علاقه‌‎مندان جهت جستجو در منابع کتابخانه می‌توانند به سایت http://lib.seo.ir/faces/home.jspx  مراجعه و یا با شماره تلفن های ۱۹۱-۸۴۰۸۳۱۹۰ تماس بگیرند.

آدرس کتابخانه: خیابان حافظ پایین‌تر از خیابان جمهوری نبش خیابان هاتف ساختمان بورس طبقه ۴.

عناوین برگزیده