تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۵۰
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۱۲۲۵۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرد:

تلاش مجلس برای استقلال بانک مرکزی/ لزوم حرکت به سمت اقتصاد غیرسیاسی

می متالز - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، از تلاش مجلس برای حفظ و رعایت استقلال بانک مرکزی خبر داد و گفت: باید به سمت اقتصادی غیرسیاسی حرکت کنیم
تلاش مجلس برای استقلال بانک مرکزی/ لزوم حرکت به سمت اقتصاد غیرسیاسی

به گزارش می متالز، با اشاره به تلاش مجلس برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور، گفت: یکی از مولفه‌های مهم برای ساماندهی وضعیت اقتصاد، رعایت استقلال بانک مرکزی است از این رو باید وابستگی‌های مخرب از میان برداشته شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در همه جای دنیا استقلال بانک مرکزی در تصمیم گیری‌ها باعث رشد اقتصادی کشورها شده است، افزود: بانک مرکزی باید در تصمیم‌گیری‌های با ثبات خود استقلال داشته باشه تا بتواند از ابزارهای در اختیار در مسیر بهبود وضعیت استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی در همه جای دنیا تحت تاثیر حوادت و برخی سیاست‌های دولتی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: برای رسیدن به سطح قابل قبولی از رشد اقتصادی لازم است استقلال بانک مرکزی به مثابه یک قانون مدنظر قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه در گذشته بانک مرکزی به تنهایی یک جریان مستقل نبوده و اختیار چندانی در تصمیم‌گیری‌ها نداشته است، گفت: باید با هماهنگی میان همه ارکان نظام این موضوع پیگیری شده و به نتیجه برسد.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی کشور که در وضعیت جنگی از حیث اقتصاد قرار گرفته باید مولفه‌های مرتبط با رشد اقتصادی مدنظر قرار بگیرد، افزود: نکته بسیار مهم در موفقیت سیاست هدف‌گذاری تورم و دستیابی به نرخ پیش‌بینی شده، داشتن اختیارات کامل بانک مرکزی و استقلال آن است؛ از این رو دولت باید به صورت ویژه به این مهم توجه داشته باشد.

محبی نجم آبادی ادامه داد: با استقلال بانک مرکزی دولت‌ها در هر دوره سیاست‌هایی همسو با مولفه‌های مدنظر خود تحمیل نکرده و به این ترتیب وضعیت هر روز بهتر خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با بیان اینکه با رعایت اسقلال بانک مرکزی شاهد اقتصادی غیرسیاسی خواهیم بود، گفت: به طور حتم این نوع اقتصاد ضربه‌پذیری به نسبت کمتری از مولفه‌های مختلف خواهد داشت.

وی از تلاش مجلس برای رعایت استقلال بانک مرکزی خبر داد و افزود: در این رابطه اگر نیاز به قانونی باشد مجلس آماده تدوین و تصویب آن است.

عناوین برگزیده