تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۲۵
بازدید: ۳۴۶
کد خبر: ۱۲۲۵۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سرمایه‌گذاری ریوتینتو روی لیتیوم صربستان

می متالز - شرکت ریوتینتو، غول جهانی استخراج معادن و فلزات بریتانیایی-استرالیایی، اعلام کرد که قصد دارد در فاز بعدی فعالیت‌های خود حدود ۲۰۰ میلیون دلار برای پیشرفت پروژه معدن بورات لیتیوم جادار در صربستان سرمایه‌گذاری کند.
سرمایه‌گذاری ریوتینتو روی لیتیوم صربستان

به گزارش می متالز، معدن جادار که در کشور صربستان و در فاصله ۱۶۰ کیلومتری شهر بلگراد، نزدیک لوزنیکا واقع شده است، در سال ۲۰۰۴ میلادی توسط شرکت ریوتینتو کشف شد.

  این سرمایه‌گذاری در وهله نخست برای پوشش هزینه‌های امکان‌سنجی، ‌طرح‌های جامع مهندسی، دریافت مجوزهای لازم و خرید زمین موردنیاز صرف خواهد شد که قرار است تا پایان سال آینده به انجام رسد و تکمیل شود. منطقه معدنی جادار حاوی ذخایر بسیار عظیم کانی‌های بورن و لیتیوم است که عملیات استخراج و تولید آن به سال‌های مدیدی زمان نیاز خواهد داشت. بولد باتار، رئیس اجرایی انرژی و معادن شرکت ریوتینتو اظهار کرد: «پروژه خط لوله لیتیوم ریو تینتو، در چشم‌انداز ما برای دستیابی به فرصت‌هایی جهت احقاق بخشی از اهداف آینده شرکت در زمینه کاهش کربن از اهمیت بسزایی برخوردار است.» وی در ادامه افزود: «ما مشتاقانه منتظر همکاری نزدیک با دولت صربستان در ۱۸ ماه آینده هستیم تا با درک و ارزیابی بیشتر از این پروژه، هیات‌مدیره ریوتینتو بتواند به تصمیم‌گیری نهایی در مورد سرمایه‌گذاری نائل شود.» همزمان شرکت ریوتینتو راه‌اندازی کارخانه لیتیوم در ایالات متحده را نیز شروع کرده است. این کارخانه، لیتیوم را از سنگ باطله معدن بورون که در کالیفرنیا مستقر است جداسازی می‌کند. شرکت استخراج معادن و فلزات ریوتینتو یک شرکت چند ملیتی بریتانیایی-استرالیایی است که دفتر مرکزی آن در شهر لندن، در انگلستان و دفتر مدیریتی آن، در شهر ملبورن، در استرالیا مستقر است. ریوتینتو، دومین شرکت بزرگ استخراج فلزات و معادن در جهان است.

عناوین برگزیده