تاریخ: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۳۴
بازدید: ۲۴۴
کد خبر: ۱۲۲۵۸۷
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
رضایی‌کوچی در نشست امروز کمیسیون عمران مجلس:

اعتبارات پروژه‌‎های عمرانی باید به وزارت راه واگذار شود / عزم مجلس یازدهم برای اصلاح ساختار

می متالز - سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: عدم اختیار وزات راه و شهرسازی در تخصیص اعتبارات به صورت قانونی و واگذاری تمام این اختیارات به سازمان برنامه و بودجه موجب شده که در تخصیص اعتبارات و اجرای پروژه ها، اولویت ها در نظر گرفته نشود.
اعتبارات پروژه‌‎های عمرانی باید به وزارت راه واگذار شود / عزم مجلس یازدهم برای اصلاح ساختار

نشست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی

به گزارش می متالز، نشست صبح امروز کمیسیون عمران مجلس با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با هدف بررسی روند تأمین اعتبار پروژه های عمرانی برگزار شد.

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به مشکلات وزارت راه و شهرسازی در تأمین اعتبار پروژه های عمرانی، گفت: در شرایط کنونی تمام اعتبارات پروژه های عمرانی در اختیار سازمان برنامه و بودجه است و وزارتخانه باید برای تحقق و تخصیص اعتبارات قانونی خود برای اجرای پروژه ها تلاش و مکاتبه بسیاری با سازمان برنامه کند.

وی ادامه داد: این مساله موجب شده که بسیاری از پروژه ها برای اجرا با مشکلات بسیاری روبه رو شوند، از این رو به نظر من باید ساختار تخصیص اعتبارات اصلاح شده و اختیارات لازم به وزرای دولت داده شود تا اعتبارات را بر اساس ردیف های قانونی هزینه کنند.

رضایی کوچی گفت: عدم اختیار وزات راه و شهرسازی در تخصیص اعتبارات به صورت قانونی و واگذاری تمام این اختیارات به سازمان برنامه و بودجه موجب شده که در تخصیص اعتبارات و اجرای پروژه ها، اولویت ها در نظر گرفته نشود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم بر ضرورت اصلاح ساختار تخصیص بودجه تأکید کرد و گفت: یکی از اولویت مجلس یازدهم در زمان تدوین بودجه 1400، اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی و واگذاری این اعتبارات به وزارتخانه های مربوطه است، اگر این امر محقق شود، وزیر قادر به اجرای پروژه ها خواهد بود.

 

اسلامی: ساختار سازمان راه و شهرسازی در استان ها نیازمند تغییر است

در این نشست محمداسلامی وزیر راه و شهرسازی، مشکلات ساختاری را یکی از عوامل بروز مشکل در این بخش در استان ها و شهرستان ها دانست و گفت: در شرایط کنونی بر اساس قانون مجلس، هر وزارتخانه در هر استانی یک اداره کل دارد، اما قطعا وزارت راه و شهرسازی با حجم بالای کاری و حیطه گسترده وظایف نمی تواند با یک اداره کل فعالیت کند.

وی ادامه داد: به نظر من در هر استان باید دو اداره کل راه و مسکن تشکیل شود تا بتوان برنامه ها و دغدغه ها را پیگیری کرد که تحقق این امر نیازمند تصویب آن در مجلس است که امیدوارم این موضوع در دستور کار نمایندگان قرار گیرد.

عناوین برگزیده