تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۰۳
بازدید: ۲۶۸
کد خبر: ۱۲۲۵۹۹
سرویس خبر : سیم و کابل

تست‌های آزمایشگاهی برای سیم‌و‌کابل در ساختمان‌ها

می متالز - برای ساختمان‌سازی بیشتر از چند نوع سیم و کابل استفاده می‌کنند. سیم‌های افشان، سیم‌های مفتول، کابل افشان و مفتول سبک با عایق PVC، کابل‌های مخابراتی یا سیم تلفن و درنهایت کابل کواکسیال.
تست‌های آزمایشگاهی برای سیم‌و‌کابل در ساختمان‌ها

به گزارش می متالز، البته باید بدانید در مناطقی که درجه حرارت محیط زیاد است، از عایق XLPE بیشترین استفاده را می‌کنند. رسول مظفری، مدیریت شرکت بافه سیم گلستان با بیان اینکه گروه تولیدی و صنعتی بافه سیم گلستان شرکت کاملا خصوصی بوده و در سال ۱۳۷۴ تاسیس ‌شده است، گفت: بافه سیم گلستان در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع اقدام به احداث سالن تولید کرده است.

این شرکت باسابقه چند دهه و ۱۰۰ پرسنل و ظرفیت تولید اسمی ۳۵۰ تن در ماه درچند شیفت کاری مشغول به فعالیت است. وی بابیان اینکه این شرکت ظرفیت تولید سالانه ۳ هزار تن سیم و کابل را دارد، گفت: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های شرکت مزبور تولید محتوا در رسانه‌های مختلف است. این تولید محتوا مربوط به معرفی و اطلاع‌رسانی در امر استفاده از محصولات باکیفیت است. در این زمینه شرکت ما از چندین مشاوره دانشگاهی نیز استفاده می‌کند. مظفری گفت: در جلساتی که با نظام‌مهندسی اصفهان داشتیم، مقرر شد روی‌ سیم‌ها و کابل‌های مورداستفاده در ساختمان‌های بااهمیت تست‌های آزمایشگاهی انجام شود. بر این اساس پیمانکار ملزم شده تا سیم و کابل مورداستفاده را مورد ارزیابی قرار دهد و چنانچه این محصولات در آینده دچار مشکل شود، مشخصات آن بایگانی ‌شده باشد.

وی گفت: این نوع فعالیت‌ها می‌تواند منجر به بهبود فضای استانداردسازی در تاسیسات ساختمان شود. مظفری بابیان اینکه به‌طورکلی بحث نظارت، موضوع پرهزینه‌‌ای برای ارگان‌ها است، گفت: این امر باعث شده نظارت‌ها توسط ارگان‌های ذی‌ربط مانند سازمان استاندارد و سازمان نظام‌ مهندسی منوط به واحدهای تولیدی شود؛ بنابراین کیفیت محصول نهایی توسط این ارگان‌ها رصد نمی‌شود. وی گفت: در تمام دنیا گفته می‌شود استفاده از محصولات باکیفیت منتج به ‌صرفه‌جویی در جامعه می‌شود و این خودآگاهی برای جامعه آنها ایجاد شده است. بنابراین نیاز است این آگاهی توسط نهادهای فرهنگی و ذی‌ربط در جامعه ما نیز نهادینه شود. مظفری درنهایت گفت: تجربه نشان داده کالای بی‌کیفیت در فضای تهدید و هشدار و جریمه اصلاح‌ نمی‌شود و باید این اصلاح با خودباوری جامعه ایجاد شود.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده