تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۱۹
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۱۲۲۶۱۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
رئیس دفتر رئیس‌جمهوری:

انتظار داریم قیمت خودرو کاهش پیدا کند

می متالز - رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به روند رو به رشد صنعت خودروی کشورمان، بر ضرورت توجه به خودکفایی، تحقیق و توسعه و ساخت خودروی تمام داخلی در این بخش تاکید کرد. محمود واعظی شامگاه پنج‌شنبه در حاشیه مراسم رسمی توقف ساخت و خروج پراید از خط تولید در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه صنعت خودرو در کشورمان طی سال‌های اخیر پیشرفت بسیار خوبی داشته است، گفت: امروز زنجیره تولید خودرو اعم از خودروساز و قطعه‌سازان همه با هم در تلاش هستند تا خودرو را با کیفیت تحویل مردم بدهند.
انتظار داریم قیمت خودرو کاهش پیدا کند

به گزارش می متالز، رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در سال جهش تولید، خودکفایی، توجه ویژه به تحقیق و توسعه و تولید داخلی به‌رغم فشار‌های ناشی از تحریم، مسیر اصلی صنعت خودروی کشور است، اظهار کرد: براساس گزارش مدیران و مسوولان این بخش از یک سال و نیم گذشته تاکنون حدود ۵۰ درصد ارزبری خودرو کاهش یافته و مهندسان و طراحان ما توانسته‌اند خودرو‌هایی صد درصد داخلی تولید کنند که زیبایی، کیفیت و ایمنی دارند.

واعظی با اشاره به توقف ساخت و خروج پراید از خط تولید پس از ۲۷ سال افزود: اتفاق امروز این است که اگر یک خودرو از خط تولید خارج شده، به ازای آن قرار است دو خودروی داخلی به مردم عرضه شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تصریح کرد: براساس گزارش‌ها در چهار ماه گذشته که هم با بیماری کرونا مواجه بودیم و هم فشار تحریم افزایش یافته، تولید خودروی سواری در کشور ۱۹ درصد و خودروی وانت حدود ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و آن طور که مدیران خودروساز کشور قول داده‌اند، قرار است این افزایش تولید ادامه پیدا کند.

واعظی خاطرنشان کرد: با افزایش تولید و عرضه مستقیم آن به دست مصرف‌کننده، انتظار داریم قیمت خودرو کاهش پیدا کند و از واسطه‌گری‌ها و دلالی‎ها در بازار جلوگیری شود.

عناوین برگزیده