تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۵۴
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۱۲۲۶۵۹
سرویس خبر : انرژی
عباسی در دیدار با سفیر ترکمنستان در تهران تاکید کرد:

آمادگی مجلس برای تسریع در همکاری های اقتصادی با ترکمنستان

می متالز - رییس کمیسیون انرژی مجلس، از آمادگی مجلس شورای اسلامی برای تسریع همکاری های ایران و ترکمنستان در زمینه های مختلف بویژه همکاری های طرفین در زمینه های علمی و دانشگاهی، اقتصادی، حمل و نقل و انرژی خبر داد.
آمادگی مجلس برای تسریع در همکاری های اقتصادی با ترکمنستان

فریدون عباسی دوانی

به گزارش می متالز، احمد قربانف سفیر ترکمنستان در تهران بعد از ظهر امروز (چهارشنبه ۱۵ مردادماه) با فریدون عباسی رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

عباسی در ابتدای این دیدار با اشاره به نقش تقنینی و نظارتی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به جایگاه پارلمان در نظام جمهوری اسلامی ایران، مجلس شورای اسلامی می تواند تسهیل و تسریع کننده روابط دو کشور باشد.

وی افزود: در همین راستا اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای نیز این آمادگی را دارند که در موضوعات تخصصی مربوطه، همکاری های خود را با همتایانشان در پارلمان ترکمنستان توسعه ببخشند.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در گفتگوهای سران دو کشور، تفاهمات خوبی در زمینه های اقتصادی، سرمایه گذاری، حمل و نقل و انرژی بعمل آمده است که باید وزارت خارجه های دو کشور آنها را پیگیری و عملیاتی نمایند.

وی افزود: ظرفیت های زیادی برای ارتقای سطح همکاری های ایران و ترکمنستان وجود دارد که می توان آنها را با اراده مثبت سران و مسئولان دو کشور به فعلیت رسانده و مورد بهره برداری قرار داد. 

عباسی در ادامه از آمادگی مجلس شورای اسلامی برای تسریع همکاری های فیمابین در زمینه های مختلف بویژه همکاری های طرفین در زمینه های علمی و دانشگاهی، اقتصادی، حمل و نقل و انرژی خبر داد.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به تجربیات همکاری دو کشور در زمینه انتقال انرژی گفت: همکاری های سابق می توانند زمینه ساز سرمایه گذاری های مشترک دو کشور در حوزه انرژی و سایر موضوعات مورد علاقه طرفین باشند.

احمد قربانف سفیر ترکمنستان در تهران نیز ضمن ابراز خرسندی از اولین ملاقات خود با نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، بر اراده مثبت کشور متبوعش برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

وی گفت: با توجه به مشترکات دو کشور همسایه و ظرفیت های موجود، از توسعه همکاری های فیمابین استقبال می کنیم و با درک جایگاه مجلس شورای اسلامی امیدواریم نمایندگان مردم در رفع موانع احتمالی همکاری ها، به دولت های دو کشور کمک کنند.

احمد قربانف در پایان ابراز امیدواری کرد با پایان یافتن بحران شیوع کرونا شاهد تبادل هیات های اقتصادی و سیاسی دو کشور در راستای ارتقای سطح مناسبات فیمابین باشیم.

عناوین برگزیده