تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۵۰
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۱۲۲۶۹۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

توقیف بیش از ۹۱ تن سنگ غیرمجاز معدنی در اسفراین

می متالز - فرمانده انتظامی اسفراین اعلام کرد: ۹۱ هزار و ۸۲۵ کیلوگرم سنگ معدنی غیرمجاز سرب در چهارماهه نخست امسال در این شهرستان از کشف و ضبط شده است.
توقیف بیش از ۹۱ تن سنگ غیرمجاز معدنی در اسفراین

به گزارش می متالز، سرهنگ مجید یگانه پور، یکشنبه شب در نشست خبری با خبرنگاران اسفراین اظهار داشت: ۳۱ دستگاه خودرو حمل محموله های غیرمجاز معدنی نیز در این مدت توقیف و ۳۴ نفر در این خصوص دستگیر شده اند.
وی با بیان اینکه تعلل زیاد در ساماندهی و تعیین تکلیف در حوزه بهره برداری و حفاظت از معدن آلبلاغ، همچنان جان کسانی را که در زمینه استخراج و قاچاق این ذخایر معدنی فعالیت دارند، تهید می کند، خواستار تسریع در تعیین تکلیف این معدن از سوی مسوولان استانی شد.

معدن سرب و روی آلبلاغ در اسفراین، از حدود ۱.۵ سال پیش عرصه حضور سودجویان برای برداشت غیرمجاز از ذخایر معدنی این منطقه شده است که اخیرا با صدور پروانه اکتشاف برای ایمیدرو، قرار است کار حفاظت از آن هم بر عهده این سازمان قرار گیرد.

تاکنون در هشت حادثه ریزش معدن در این منطقه ۶ نفر جان باخته اند و شماری از برداشت کنندگان غیرمجاز ذخایر معدنی سرب و روی این منطقه معدنی نیز مصدوم شده اند.

سرهنگ یگانه پور افزود: نیروی انتظامی تاکنون با هماهنگی دادستانی و مسوولان شهرستان در این حوزه در عملیات های پاکسازی منطقه آلبلاغ و برقراری ایست و بازرسی در این مسیر همکاری داشته است.

 

کاهش ۲۴ درصدی تصادفات اسفراین

فرمانده انتظامی اسفراین گفت: آمار تصادفات درون شهری در ۴ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد و تعداد جانباختگان حوادث رانندگی درون شهری نیز ۵۷ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ یگانه پور افزود: در وقوع تصادفات برون شهری نیز ۲۹ درصد کاهش داشته ایم و حال آنکه آمار جانباختگان جاده ای با ۱۱ درصد افزایش رو به رو بوده است.

وی گفت: در اجرای طرح ارتقای اجتماعی و کشف مواد مخدر نیز در شهرستان ۲۴ درصد نسبت به پارسال افزایش داشته ایم.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

عناوین برگزیده