تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۰۶
بازدید: ۲۶۱
کد خبر: ۱۲۲۷۰۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده مردم اردکان در مجلس:

اردکان دیگر تحمل کارخانه‌ی جدید و مهاجرت ندارد

می متالز - نماینده مردم اردکان با تاکید بر این که اردکان دیگر تحمل کارخانه‌ی جدید و مهاجرت را ندارد، از مخالفت خود با ایجاد مجموعه دوم گندله‌سازی این شهرستان که به اعتقاد وی منشاء مشکلات جدیدی خواهد شد، خبر داد.
اردکان دیگر تحمل کارخانه‌ی جدید و مهاجرت ندارد

به گزارش می متالز، «محمدرضا دشتی اردکانی» در جمع خبرنگاران در این رابطه تصریح کرد: موافق ساخت این مجموعه صنعتی نیستم چرا که با اضافه شدن نیروی کار جدید، مشکلات جدیدی هم برای شهرستان به وجود خواهد آمد  که در این رابطه نیز با مدیر عامل جدید مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو وارد مذاکره شده‌ایم و در راستای منافع مردم شهرستان تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در رابطه با ایفای تعهدات اجتماعی صنایع، قانونی وجود ندارد اما تلاش‌هایی برای طرح و تصویب چنین قانونی در حال انجام است.

نماینده اردکان با اشاره به لزوم بررسی‌های کارشناسی در مورد امکان توسعه صنعتی بیشتر شهرستان، اظهار کرد: معتقدیم اردکان دیگر تحمل کارخانه‌ جدید و مهاجرت را ندارد و این را در استان هم اعلام کرده‌ایم و در همین راستا نیز با جمعی از مسئولان شهرستان جلساتی تشکیل شده تا ظرفیت اردکان بررسی و بعد به استان اعلام شود.

دشتی در این نشست افزود: خوشبختانه در راستای ثبت جهانی دو  اثر ملی در شهرستان اردکان، اقدامات موثری صورت پذیرفته که در جلسات اخیر با وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاونان وزارت مذکور، مقدمات بررسی‌ها برای ثبت جهانی کاروانسرای قلعه خرگوشی عقدا و کاروانسرای تاریخی خرانق در دست انجام قرار گرفته است.

این نماینده مجلس از اقدامات نمایندگان ادوار گذشته مردم اردکان در مجلس تقدیر کرد و افزود:  هر نماینده در دوره خود در راستای خدمت به مردم تلاش می‌کند و بنده نیز تمام تلاش خود را برای ارائه کارنامه قوی در پایان دوره نمایندگی خود به کار خواهم بست.

دشتی در ادامه اردکان را پایتخت محصولات کنجدی خواند و افزود: محصولات کنجدی اردکان، صنعتی است که آمار بالای اشتغال‌ در اردکان را داشته لذا تلاش داریم نسبت به برگزاری جشنواره محصولات کنجدی با همکاری فعالان این عرصه در سال آتی، برنامه‌ریزی کنیم.

وی همچنین اعلام کرد: کلیات طرح شفافیت آرای نمایندگان در کمیسیون به تصویب رسیده و درباره جزئیات آن، در حال بررسی هستیم و امیدواریم تا چند ماه آینده به تصویب برسد.

نماینده مردم اردکان در مجلس انتقاد از قانون معادن را از دیگر دغدغه‌های خود عنوان کرد و گفت: با همکاران مجلس در کمیسیون صنایع مذاکراتی در این خصوص داشتیم و در خصوص اختصاص درصدی از عوارض معادن به شهرها به نتایج مطلوبی رسیدیم.

دشتی در پایان این نشست که روز یکشنبه ۱۹ مرداد برگزار شد، خاطرنشان کرد: یک سوم مالیات استان یزد را شهرستان اردکان پرداخت می‌کند اما اردکان از این درآمد هنگفت، عایدی زیادی نمی‌برد، لذا درصددیم تا قانون عوارض ارزش افزوده را اصلاح کنیم تا سهم عادلانه‌تری به اردکان تخصیص داده شود.

عناوین برگزیده