تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۴۸
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۱۲۲۷۱۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

با تجمیع درخواست‌های صنایع کوچک امکان خرید اسلب و تولید ورق فولاد روان‌تر می‌شود

می متالز - جلسه کارگروه تخصصی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان با حضور شرکت فولاد اکسین برگزار شد.
با تجمیع درخواست‌های صنایع کوچک امکان خرید اسلب و تولید ورق فولاد روان‌تر می‌شود

به گزارش می متالز، روز چهارشنبه 15 مرداد 99 جلسه کارگروه تخصصی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان با حضور رئیس اتاق بازرگانی، نماینده سازمان صمت، نماینده استانداری، روسای شهرک های صنعتی استان، رئیس انجمن صنایع همگن فلزی خوزستان، رئیس کمیسیون صنعت اتاق اهواز، برخی مدیران صنایع مصرف کننده استان و شرکت فولاد اکسین در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز برگزار شد.

این جلسه به منظور بررسی مشکلات تامین مواد اولیه صنایع کوچک استان خوزستان بوده که اعضا شرکت کننده به بیان مشکلات خود، منجمله تامین ورق های فولادی از اکسین به صورت خرید مستقیم و در حجم های پایین در حوزه ورق های تجاری و صنعتی پرداختند. 

رضوان زنگنه مدیر فروش و بازاریابی فولاد اکسین ضمن تقدیر از حمایت های استاندار خوزستان، سازمان صمت و اتاق اهواز طی مدت گذشته، در این باره تشریح کرد : فولاد اکسین یک صنعت تبدیلی است و باید مواد اولیه مورد نیاز خود را از تولیدکنندگان اسلب دریافت نماید، لذا این موضوع، محدودیت هایی را در قیمت گذاری، تولید، حداقل سفارش و غیره ایجاد می کند و فولاد اکسین ناچار به اعمال این فاکتورها در فرایند فروش خود می باشد. در بسیاری از مواقع بدلیل عدم عرضه اسلب  در بورس کالا توسط فولاد  سازان و یا مشخص نشدن قیمت امکان قیمت گذاری و تهیه اسلب وجود ندارد. 

مدیر فروش اکسین افزود؛ فولاد اکسین در حال حاضر با دستور دولت و رئیس جمهور موظف به تولید ورق های پروژهای حساس نفت و گاز و صنایع خاص کشور از چمله پروژه امنیتی و ملی گوره به جاسک می باشد که تحت نظر مقامات عالی نظام پیشرفت این پروژه رصد می شود . و ورق های مورد نیاز این پروژه ها توسط سایر نورد کاران کشور قابل تولید نیست .  لیکن طی سنوات گذشته و حال حاضر همواره در حد مقدورات و امکانات خود در مباحث تولید، اخذ سفارش، قیمت گذاری و سایر موارد، مصرف کنندگان استان را در اولویت قرارداده است.

مدیر فروش شرکت فولاد اکسین جهت تامین نیازهای صنایع استان گفت: با توجه به اینکه امکان سفارش گذاری مقادیر کم اسلب (زیر 500 تن) در شرکت های فولادی ممکن نیست صنایع استان می توانند با تجمیع درخواست ها توسط متولی واحد، نیاز ورق خود را به کارخانه ارسال نمایند که باعث می شود مواد اولیه مورد نیاز را از فولاد سازهای کشور تامین کرد و در اکسین آنها را به ورق تبدیل نمود . لازم به ذکر است که تا کنون هیچ گونه درخواست ارسالی از سوی صنایع استان که قابلیت انجام توسط کارخانه را داشته باشد از سوی فولاد اکسین رد نشده است‌.

عناوین برگزیده