تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۵۳
بازدید: ۳۴۱
کد خبر: ۱۲۲۷۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
دو نکته مهم در مصاحبه علیرضا صالح

واکنش به یک خبر | صندوق ETF پالایشی‌ها می آید؟/سازمان خصوصی سازی درباره صندوق پالایشی ها اطلاعیه صادر کرد

می متالز - سازمان خصوصی سازی در رابطه با عرضه صندوق های ETF در رابطه با پالایشی‌ها واکنش نشان داد و گفته به دلیل عدم همکاری وزارت نفت، صندوق ETF پالایشی ها منتفی شده است.
واکنش به یک خبر | صندوق ETF پالایشی‌ها می آید؟/سازمان خصوصی سازی درباره صندوق پالایشی ها اطلاعیه صادر کرد

به گزارش می متالز،  به دنبال انتشار برخی اخبار مبنی بر آغاز پذیره نویسی دومین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله موسوم به ETF از اوایل شهریورماه سال جاری، روابط عمومی این سازمان ضمن تکذیب خبر فوق اعلام کرد: بر اساس اعلام قبلی سازمان خصوصی سازی قرار بود سهام دولت در چهار پالایشگاه در قالب دومین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (etf) عرضه شود لیکن با توجه به عدم اقدام وزارت نفت در تاسیس صندوق مذکور، هیات واگذاری در آخرین جلسه خود و با توجه عرضه قبلی سهام شرکت پالایش نفت تبریز، عرضه باقی مانده بلوک سهام متعلق به دولت در سه شرکت پالایش نفت بندرعباس، تهران، و اصفهان را نیز مصوب نمود.

لذا بر همین اساس آگهی عرضه عمده و بلوکی سهام این شرکت ها هفته گذشته منتشر شده که پس از هماهنگی با بورس تاریخ دقیق عرضه آن در بازار سرمایه مشخص خواهد شد. این گزارش می افزاید: سازمان خصوصی سازی مجری مصوبات هیات واگذاری است و چنانچه در این خصوص مصوبه جدیدی به این سازمان ابلاغ شود بر آن اساس اقدام می‌شود. لذا تاکید می شود اخبارمنتشره در سایت سازمان خصوصی سازی مبنا و ماخذ اقدامات مربوط به عرضه سهام دولت در بازار خواهد بود و شایسته است که با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان خصوصی سازی (لینک) اطلاع رسانی صحیح انجام گیرد.

در همین رابطه معاون سازمان خصوصی سازی گفته است: واگذاری بلوکی پالایشگاه ها جایگزین دارا دوم شد. حسن علایی، معاون سازمان خصوصی سازی در گفت و گو با همفکران خبر عرضه دارا دوم در شهریور ماه را تکذیب کرد. وی با اشاره به اینکه شب گذشته از صدا و سیما خبری به نقل از رییس سازمان خصوصی سازی درباره عرضه دومین ETF دولتی با عنوان دارا دوم در شهریور ماه منتشر شد، گفت: سازمان خصوصی سازی قویا همه این اخبار را تکذیب می کند. وی با اشاره به اینکه هفته گذشته آگهی فروش بلوکی سه پالایشگاه در روزنامه ها منتشر شد، تاکید کرد: نمی شود که همزمان سهام پالایشی هم به صورت بلوکی و هم به صورت صندوق ETF فروخته شود. علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی سازی نیز درباره سرنوشت صندوق پالایشگاهی ها در گفت‌وگو با بورس 24 گفت: تاسیس دارا دوم منتفی شد زیرا که متاسفانه وزارت نفت همکاری نکرد. به گفته صالح ما سهام پالایشی ها را بلوکی عرضه می کنیم و صندوق خودرویی ها پابرجاست. 

بتا سهم هم در مطلبی نوشت: متاسفانه بسیاری از عزیزان و مدیران از اثرگذاری مصاحبه ها در بازار سرمایه بی خبرهستند به هیچ وجه نباید این طور موارد با جریان های خبری در بازار تلاطم و تردید ایجاد کرد. همین حالا هیچ کسی نمیداند سرنوشت دارادوم و سوم چیست و این اوج بی برنامگی دولت است. عزیزانی که مصاحبه میکنید بدانید نظرات شما در بازار به شدت موثر است. بهتر است این موضوع دارا دوم و سوم یکبار برای همیشه کاملا شفاف و روشن بیان شود این چه رویه ای است که در مورد سهام عدالت یا این صندوق ها پیش گرفته شده هر کسی از هر تریبونی که می بیند نظر خاصی را بیان میکند فارغ از این که بداند اینجا با سرمایه های مردم بازی می شود. این موضوع تجربه بسیار خوبی برای مصاحبه مدیران شد . ازاین پس همه باید درمقابل مصاحبه های اثرگذار در بازار پاسخگو باشند چطور سازمان بورس نماد شرکت هایی مانند فولاد و فخوز را بازگشایی نکرده تا شفاف سازی 30 ثانیه بحث در مورد افزایش سرمایه را بدهند در این موارد نیز تجربه خوبی شد.پیشنهاد می شود برای مسایل این چنینی یک نفر تعیین کننده و نظر دهنده باشدپ. در سهام عدالت و ... این موارد بارها دیده شد.

در میانه تمام تایید و تکذیب ها چرا کسی نپرسید دلیل مخالفت وزارت نفت با این موضوع که این شرکت ها به صندوق دارادوم بروند چه بوده؟ و با وجود مخالفت و علم به این موضوع، عرضه خرد سهام در بازار ادامه داشت. بازار سهام امروز تحت تاثیر اخبار ناشی از تایید و تکذیب دارادوم و سوم و ... است. 

جزییات آگهی‌های پالایشی ها و سرمایه گذاری ملی ایران را در زیر بخوانید: 

پالایش نفت اصفهان

پالایش نفت بندرعباس

پالایش نفت تهران

سرمایه گذاری ملی ایران

عناوین برگزیده