تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۰۱
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۱۲۲۷۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت:

تبادل اطلاعات ثبت سفارش میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک برقرار است/ همکاری مناسب وزارت صمت و گمرک در روند ثبت سفارش و انجام تشریفات گمرکی

می متالز - رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی برای تبادل اطلاعات ثبت سفارش میان وزارت صمت و گمرک جمهوری اسلامی وجود ندارد و روند عادی تبادل اطلاعات برقرار است.
تبادل اطلاعات ثبت سفارش میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک برقرار است/ همکاری مناسب وزارت صمت و گمرک در روند ثبت سفارش و انجام تشریفات گمرکی

http://www.shatanews.ir//parameters/mimt/modules/cdk/upload/content/news/174269/IMG_8430.JPG

به گزارش می متالز، علی رهبری افزود: هفته گذشته در تبادل اطلاعات میان سامانه‌ ثبت سفارش وزارت صمت و گمرک جمهوری اسلامی اختلالاتی رخ داد که با همکاری طرفین مشکل در اواخر هفته گذشته برطرف شد.

وی اضافه کرد: ثبت سفارش مجوز اصلی واردات کالاهای مشخصی توسط یک بازرگان مشخص، به میزان مشخص و از یک گمرک ورودی مشخص است؛ در مجوز ثبت سفارش ارزش کالا و سایر مشخصات که نشان دهنده ماهیت کالا است؛ ثبت می شود.

رهبری ادامه داد: سند ثبت سفارش، مبنای عملیات تخصیص و تامین ارز است و نظام ارزی کشور با محوریت بانک مرکزی از این سند برای مدیریت تقاضای ارز تجاری کشور استفاده می‏کند. همچنین مجوز ثبت سفارش، مبنای تشریفات گمرکی برای ورود کالا به کشور نیز محسوب می‌شود.

رهبری اعلام کرد: اختلال به وجود آمده در تبادل اطلاعات سامانه ‏های وزارت صمت و گمرک جمهوری اسلامی که منجر به اختلال در تشریفات گمرکی و روند ترخیص کالا شده بود با همکاری دو دستگاه در اواخر هفته گذشته رفع شد.

وی اضافه کرد: طبق مذاکرات انجام شده با مسئولان گمرک جمهوری اسلامی ایران، در طول دوره اختلال، گمرک جمهوری اسلامی با اختیارات قانونی خود برای ترخیص کالاهای سریع‏ الفساد اقدام نموده و در این خصوص مشکلی وجود نداشته است.

عناوین برگزیده